Ana Sayfa Gezi Rehberi Bolu Abant Gölü Gezisi

490
Paylaş

Gezisi

Bundan önce yaklaşık on beş yıl önce gitmiş olduğum Bolu Abant Gölü o zaman gözümde daha bakir, el değmemiş, sakin bir doğası olan gezi yeri hayali olarak canlanırdı hep. Taki dün görmüş olduğum vaziyet benim için bütün gerçekleri ortaya çıkardı. Yol üzerinde olduğu için bir kaç saatimizi orası için ayırabiliriz diye düşünerek rotamızı çevirdik Tabiat Parkına.

Giderken hayallerimiz vardı, hoş vakit geçirecek minik kızıma temiz ve güzel doğayı görmesini sağlayacaktık. Gidiş yolu harika asfalt üzerinde gidiliyor. Yol boyunca sağlı-sollu her yer de işletmeler, oteller, restoranlar, çay bahçeleri, seyyar satıcılar var. Her yer ticarethaneye dönüşmüş. Parka yaklaştıkça kalabalık ortaya çıkmaya başladı. Araç trafiği yoğunlaştı. Kardeşim bizden ayrı motosikleti ile seyahat ettiği için trafiği yararak ileriye gidebilmişti. Hepimizin ortak düşüncesi bayram kalabalığı olduğuydu.

Henüz nizamiyeye yanaşamadan bir bayan ve bir bay görevli ayaküstü makbuz karşılığı giriş bileti kesiyorlar. Aracımızın boyuna göre 12 TL giriş ücreti ödeyerek ilerlemeye çalışıyoruz ama araçlar çok yavaş ilerleyebiliyorlar. Araçların geçebileceği mesafe kadar yol bırakılmış her yerde insanlar ve arabalar var, çok kalabalık. Önceki gelişimizde aklımızda kalan yere doğru gitmeye çalıştık gölün karşı tarafına. Ayrıca kızıma yemek yiyebileceği bir mekan arayışına başladık. Kardeşim önden gidiyor mekanlara otopark durumuna göre bakıp haber veriyordu. Sonunda uygun bir park yeri bulabildik hemen yanında kafeterya tarzı bir işletme vardı.

İlginizi Çekebilir:  Patatesli Mantar Sote Nasıl Yapılır?

Aracımızı park edince kendimizi hemen ormanın içerisine bırakıverdik. Kızımı annem ve babama emanet ettikten sonra eşim hızlıca araştırmasına başladı. Bu kadar çok mantar meraklısı daha birini tanımıyorum. Mantar ile bir çok değişik yemek yapabilmekte ve hemen hemen bütün mantarları tanımakta ve yenebilir mantarların da iyisini kötüsünü ayırt edebilir.

O mantar ararken ben de peşi sıra giderek güzel fotoğraflar çekmeye çalışıyordum ki bir süre böyle gezdik orman için. Kayda değer pek mantar yoktu ortalıkta. Hem hava sıcaktı hem de o kadar kalabalıktı ki ayak altında sağlam mantar bulmak çok zordu. Bizde fazla zorlamadan şansımızı ailemizin yanına gitmeye kara verdik.

O kadar kalabalık ki zar zor oturacak yer bulmuşlar. Menüler ise tam bir fiyasko inanılmaz fiyatlar var çok pahalı. Hemen oracıkta yeni bir plan yaptık ve yemeğimizi Abant Gölü yolu üzerindeki bir yerde yemeğe karar verdik. Hızlıca çıktık yola ama gölden çıkmamız yine yarım saatten fazla sürdü. Faytonlar her yerde. Peşine takılırsan faytoncu yol vermediği sürece geçip gitmeniz mümkün değil.

İlginizi Çekebilir:  Bolu Çevresi Balık Yatakları

Ama yine de ayak üstü güzel fotoğraflar çektim. Arabayı ben kullandığım için seyahat esnasında fotoğraf çekemedim fakat her boşlukta deklanşöre basmayı ihmal etmedim. Yol üzerinde uğradığımız mekan için ayrı bir yazı yazmaya karar verdim. Çünkü bir başlıkta ancak anlatılabilirdi.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here