Ana Sayfa Balık Avı Rehberi Balık Avı Raporları Kayseri, Mersin, Konya Balık Avı Gezisi

Kayseri, Mersin, Konya Balık Avı Gezisi

554

Balık Avı Gezisi

Mayıs ayında havaların sıcak olması ve uzun zamandır planladığımız denizde balık avı için güzel bir rota çizdik kendimize. -Kırşehir-Kayseri üzerinden geze geze avlaklara uğrayarak Mersin’e kadar bir kaç gün kendimize tatil planladık.

İlk durağımız  planladığımız gibi Kayseri’de bulunan ve Kızılırmak üzerinde bulunan en büyük baraj gölü olan Yamula Barajı idi. Kayseri’de tek gece kalacaktık ve akşamında tekrar yola düşecektik. Ankara’dan gece yarısı yola çıktık. Kırşehir üstünden sabaha karşı Kayseri’ye balık avlağımıza yerimize ulaştık. Sabah gün ağarırken bir saat içinde hazırlıklarımızı yaptık ve teknemizle birlikte su üstüne çıktık.

Gezgin Avcı - Yamula Barajı - 03
Yamula Barajı – Balık Çiftlikleri

Yamula Barajı, Kayseri

Yamula barajı üzerinde sayısız balık çiftliği vardı. Öğrendiğimize göre bunların hepsi alabalık çiftliğiydi. Ama bizim hedef balığımız sudak () idi. Bu durum pek hoşumuza gitmedi. Çünkü rahat avlanamayacak, çiftliklere yaklaşamayacağız belkide bu yüzden tatsız tartışmalara bile girecektik. Mümkün olduğu kadar uzaklarında avlanmaya çalışıyorduk. Bu bizi çok kısıtlayan bir durumdu. Ama ister istemez bir noktadan başka bir noktaya geçerken çiftliklerin yakınlarından geçmek zorunda kalıyorduk. Böyle durumlarda son gaz ilerleyerek yanlış anlaşılmalara engel olmaya çalışıyorduk.

Gezgin Avcı - Yamula Barajı - 01
Yamula Barajı – Gün Batımı

Tüm günümüz bu şekilde oradan oraya gezerek geçti neredeyse. O kadar zaman içerisinde bir iki küçük vuruş haricinde etkili balık avı gerçekleştiremedik. Hem yorulduk hem de bu avlaktan sıkılmaya başladık zaman geçtikçe. Taki hava kararmaya başlamadan hemen önce ilginç bir noktada peş peşe oltamıza vuruşlar almaya başladıktan sonra heyecanımız yerine geldi. Bu vuruşlar tahmin ettiğimiz gibi sudak balığının kafa vuruşları idi.

Gezgin Avcı - Yamula Barajı - 04
Yamula Barajı – Özçekim 🙂

Sonunda beklenen an geldi. Ramazan abinin balık oltada demesiyle kamışın yay gibi aşağıya eğilmesi gerçekten görülmeye değerdi. Ben ve Ramazan abinin daha önce sudak yakalamamış olması bu balık için tecrübesiz avcılar demekti. Dikkatli olmazsak belkiden ilk ve tek balığımızı oltadan kaçırmamıza neden olabilirdi. Neyse ki korkulan olmadı ve Ramazan abi sudak balığını gayet soğuk kanlı şekilde tekneye almayı başardı. Bu bizde büyük moral oldu. Sudak avını videoda izleyebilirsiniz. Aynı bölgeye defalarca atış yapmamıza rağmen maalesef başka balık kandıramadık. Havanın iyice kararması ile kamp alanına gidip tek balığımızı Ramazan abinin özel yöntemleri ile pişirip afiyetle yedik.

Gezgin Avcı - Yamula Barajı - 05
Yamula Barajı – Beklenen An

Mersin Yolu

Artık tekrar yola çıkma vakti geldi. Hızlıca toparlanıp bir an önce yola çıktık. Yorulmuştuk ama ağır yükümüz ile anca gidebilirdik. Uzun bir yol olacaktı çünkü. Arkamızda teknemiz yüklü vaziyette Yahyalı yolu üzerinden Kayseri’den çıktık. Hemen hemen yolun başındayken bir tesiste durup ihtiyaç molası vermeye karar verdik. Durduğumuz tesis değildi de aslında yol kenarında küçük bir lokanta idi.

Böyle küçük yerleri çok seviyorum. Kasada oturan arkadaş mercimek çorbasının yeni çıktığını söyleyince Murat ve ben dayanamayıp birer tane içmeye karar verdik. Gerçekten çok lezzetliydi. Hiç aç olmamıza rağmen bu çorba bize iyi gelmişti. Ramazan abi içmedi ve tekrar yola çıktık. Ben arka koltukta biraz yol aldıktan sonra uykuya dalmışım ve gözümü Mersin’e yakın bir yerlerde açtım.

İlginizi Çekebilir:  Turna Balığı Avı Sezonu Açılışı - 2016

Neredeyse sabah olmuştu. Uykudan kalkınca yol kenarında hızlıca ihtiyaç molası vermek istedim. Arabayı Murat yol kenarına çekti ve ben ihtiyaç giderdim iki dakika. Ve o anda başımıza çok ilginç bir olay geçti. Aksiyon filimlerinde sıkça seyrettiğimiz bir sahne gerçekleşmeye başladı aniden.

Tam arabaya bineceğim esnada arkamızdan gelen gri renkli bir araba çok keskin şeklide bizim arabamızın önünde durdu ve yolumuzu kesti. Biz şaşkın vaziyette ne oluyor derken içinden dört kişi ellerinde telsizler olan polisler indi. Sert bir dille bizden kimliklerimizi istediler ve ayaküstü bizi sorguya çektiler. Teknenin brandasını açtırdılar içini kontrol ettiler. Arabanın bagajını açtılar bir polis eğilerek kontrol etmeye başlamıştı ki sanırım amirleriydi en yaşlıları “– Yeter bu kadar kokladığın, bunlar temiz.” dedi. Polis gerçekten de bağajın içini bir K9 köpeği gibi kokluyordu. Şaşırdık tabiki. Ve bagajı kapattı geldikleri gibi hızlıca arabalarına binip gittiler. Bizde gecenin bir vakti arabamıza binip gittik.

Gezgin Avcı - Taşucu - 01
Taşucu Sahili

Silifke’ye ulaştığımızda hava aydınlanmıştı artık. Hiç oyalanmadan Taşucu’na geçtik. Bilmediğimiz bir yer olduğundan bize yabancı olmayan tek yer sahile indik hemen. Yanımızda bulunan malzemeler ile sahilde hafif bir kahvaltı yaptık. Kahvaltıdan sonra merkezi bir yerde gördüğümüz balıkçıdan avda kullanmak istediğimiz yemleri temin ettik. Birazcık soruşturma ile nerelerde avlanabileceğimizi öğrendikten sonra yakınlarda güzel bir köy olan Boğsak koyuna yol aldık.

Gezgin Avcı - Taşucu Sahili - 02
Taşucu Sahilde Sabah Kahvaltısı

Köyün girişinde ağaçların arasında görülmeye değer bir balıkçı barınağı var. Orada hazırlıklarımızı yaptık ve artık su ile buluşma vaktimiz gelmiş oldu. Büyük bir heyecan ile daha önce öğrendiğimiz avlakları tespit edip gitmeye çalıştık. Avımız da bir kaç yöntem denedik. Yemleme yapıp onlarca metre aşağıya da attık, beşli çapari ile at-çek ve sırtı çekip sürü kovaladık.

Gezgin Avcı - Boğsak Koyu - 01
Boğsak Koyu Balıkçı Barınağı

Gün boyu çok çabaladık ama hiç balık yakalayamadık. Üçümüzün de deniz tecrübesi çok az. Tamamen sorduğumuz kişilerden bilgi aldık ama teknik bilmediğimiz için başarısız olduk. Akşama doğru sudak çıkmaya karar verdik. Taşucu merkeze gidip biraz vakit geçirip karnımızı doyurmaya karar verdik. Küçük şirin ve lezzetli ev yemekleri yapan bir yer bulduk, güzelce karnımızı doyurduk. Eh karnımız da doyduğuna göre artık başka bir avlağa gidebilirdik. Yine eş dost tarafından tavsiye edilen bir koy olan Tisan Koyu‘na gitmeye karar verdik.

Gezgin Avcı - Boğsak Koyu - 02
Boğsak Koyu Açıkları

Tisan Koyu

Hava kararmadan önce gidip yerleşmemiz gerekiyordu. Yol üzerinden yakıtımızı tamamlayıp tarif ile dağları aşarak ulaştık Tisan Koyu‘na. Lüks bir site kapısı karşıladı ilk önce bizi. Kapıdaki görevli eşliğinde kamp kuracağımız bölgeye ulaştık. Hafiften hava kararmaya başlayınca çadırımızı kurduk hemen. Avdan dönen balıkçıları karşıladık biraz sohbet muhabbet avlak hakkında bilgi topladık. Henüz avcı balıkların gelmediğini ve bol bol antenli mercan olduğunu öğrendik.

İlginizi Çekebilir:  Kömüşini Göleti Sazan Balığı Avı
Gezgin Avcı - Tisan Koyu - 01
Tisan Koyu’na Üstten Bakış
Gezgin Avcı - Tisan Koyu - 02
Tisan Sahili Gündüz

Sitenin marketinden biraz alışveriş yaptıktan sonra katil sivrisineklerin saldırısına uğradık. Marketten aldığımız sinek ilaçlarının sayesinde biraz rahatladık. Bu rahatlıkla sabah erkenden uyanmak için uyku için çadıra girdik.

Gezgin Avcı - Tisan Koyu - 03
Tisan Sahili Gece

Sabah erkenden uyandık. Ortalık sakindi. Teknemizi hazırladık ve eşyalarımız yanımızda çıktık yola. İstikamet belirlemiştik daha önceden. Dana adasına gidip etrafında güzel balık avı yapacaktık. Biraz yol katettikten sonra biraz uzağımız dan yardım sesleri geliyordu. Balık avlayan tatilcilerden biri bize el sallayıp “Help” diye bağırıyordu. Hemen istikametimizi o yöne çevirdik. Yanına gittiğimizde motorunun bozulduğunu küreklerinin de yanında olmadığını söyledi. Kıyıya kadar onun teknesini çekebilirmiyiz diye sordu.

Gezgin Avcı - Tisan Koyu - 04
Tisan Koyundan Dana Adasına Gidiş

Bağladık teknemize yavaş yavaş tekrar suya girdiğimiz yere doğru gittik. Bu yardım bize çok vakit kaybettirdi ama yardım etmemiz gerekiyordu. Ayrıca bu hareketlilik Ramazan abiyi deniz tutmasına neden oldu. Ramazan abi kamp alanında durmak istedi, bizde çok ısrarcı olmadık.

Gezgin Avcı - Tisan Koyu - 03
Antenli Mercan Balığı

Murat ve ben tekrar suya açıldık. Bu defa hiç oyalanmadan direk Dana Adasına yol aldık. Yaklaşık yarım saat sürdü gitmemiz. Çok hızlı gidemiyorduk çünkü teknemizin motoru 9,5 beygir. Ada yakınlarına henüz gelmişken oltamıza taktığımız karidesleri bıraktık suyun derinliklerine. Bir kaç dakika geçmişti ki ilk Murat açılışı yaptı. Peşinden de benim balıklarım tekneye gelmeye başladı. Bazen sokar denen balık oltamıza geliyordu. Hiç elimizi sürmeden iğneden kurtarıp denize gönderiyorduk. Tecrübeli balıkçıların söylediği bu balığın denk geldiği noktayı hızlı değiştirmek gerekiyor. Bizde öyle yaparak başka noktalara geçiyorduk.

Gezgin Avcı - Tisan Koyu - 05
Balon Balığı

Bir ara benim oltama mercan balığından farklı bir balık geldiğini hissettim. Ağırlığı ve vuruşları tamamen farklıydı. Heyecan yaptım ama su yüzeyine çıkınca ilginç, bir o kadar da eğlenceli bir balığın oltama geldiğini gördüm. Bu balık “Balon Balığı” yani meşhur baktı. Biraz oynadıktan sonra tekneye almak zorunda kaldım ama korkudan ikimizde elimizi süremedeğimiz için teknede uğraştık bu balıkla. Sonunda suya geri gönderdik.

Gezgin Avcı - Tisan Koyu - 06
Tisan Koyu Kayalıklar

Bir kaç saat daha güzel antenli mercan balıklarını avladıktan sonra balık avını sonlandırarak kamp alanına geri döndük. Ramazan abinin durumu iyiydi. Biraz uyumuş gezmiş dolaşmış kendine gelmişti. Yakaladığımız balıkları Ramazan abi temizlerken bizde Murat ile birlikte tekneyi ve malzemeleri toplamaya başladık. Her şey hazır olunca balıklarımızı hemen oracıkta yağda pişirdik ve afiyetle yedik.

Tisan Koyunda Gün Batımı

Artık yola çıkma vakti gelmişti. Ankara’ya dönüş rotamız bu sefer farklı olacaktı. Daha değişik yol ve manzaralar eşliğinde yolculuk yapacaktık. Sonunda yola çıktık. Ben arka koltukta biraz dinlenme kestirme faslına başladım hemen. Bu şekilde bayağı yol gitmiştik ki Murat beni uyandırdı. Göksu Nehri kıyısında çok güzel manzaralar var hadi kalk fotoğraf çek dedi.

İlginizi Çekebilir:  Hangi Sahte Hangi Balık Avında Kullanılır?

Göksu Nehri

Gerçekten çok güzel manzaralar vardı. Büyük kaya yamaçların altından vadide ilerliyorduk. Bol bol fotoğraf çektim tabi hiç kaçırmam böyle manzaraları. Zaten gezi boyunca fotoğraf makinemi hiç elimden düşürmedim. Bir süre sonra Göksu nehri kıyısında güzel bir noktada durduk. Murat burada biraz atmak istediğini söyledi. Ramazan abi ile birlikte onlar sallarken bende bol bol fotoğraf çektim yine. Bu noktadan itibaren arabayı ben aldım.

Gezgin Avcı - Göksu Nehri - 01
Göksu Nehrinde Kefal Avı

Karanlık ormanların içinden inşaat halindeki yollardan yüklü ve yavaş yavaş Mut şehir merkezine geldik. Akşam yemeği için açık olan kebapçılardan birine oturduk. Murat et olayına biraz fazlaca düşkün olduğu için ortaya büyükçe karışık ızgara yaptırdı. Ramazan abi ise pide yedi. Yemeklerimiz güzeldi ama sonunda ki çayı pek beğenmedik. Hiç yakışmamıştı.

Gödet Göleti

Karnımızda doydu sonunda ve Karaman‘a kadar durmadan yol aldık. Karaman ilçesinin girişinde bulunan Gödet göletinde kamp yapmaya karar verdik. Gece yarısı zorlu yollardan gölet kıyısına kadar indir. Karanlıkta nasıl bir yer olduğunu kestiremiyorduk. Ancak sabah gün ışığı ile birlikte anlayabilecektik. Gece hiç çadır kurmadan araba içinde sabahladık. Sabah uyandık ve erkenden suya açılıp biraz olta atıp balık avı yapma keyfi yaşamak istedik.

Gezgin Avcı - Gödet Göleti - 01
Gödet Göletinde Gece Manzarası

Bu Gödet göletinde genelde alabalık olduğunu öğrenmiştik. Bizde ona göre sahteler kullanacaktık. Yarım gün boyunca göl içinde bayağı bir tur attık ama hiç balık kandıramadık. Öğlen gibi sudan çıkıp tekne temizliği gibi işleri halledip yola çıkmaya karar verdik. Malum tuzlu sudan çıkarttık tekneyi ve belli zaman sonra zarar vermeye başlayacaktır. O işleri de halledince hazırlandık ve tekrar yola çıktık. Konya’ya kadar durmadan gittik. Orası ile ilgili hayallerimiz vardı çünkü.

Gezgin Avcı - Gödet Göleti - 02
Gödet Göleti Yeşil Sular

Etli Ekmek Zamanı (Son Mola)

Konya’ya varınca yağmur yağmaya başladı. Arabaı ve tekneyi yol kenarında müsait bir yere park ederek gözümüzün önünde olmasını sağladık. Zaten buraya kadar gelmişsin etli ekmek yemeden olmazdı. Yol kenarında bulunan güzel bir pideciye oturduk siparişleri verdik. On dakika sonra kocaman bir porsiyon etli ekmek ve kocaman bir kapta yayık ayranımız geldi masamıza. Keyifle yedik içtik peşinden çayımızı da içerek tekrar yola çıktık.

Gündüz vakti olduğu için şehir merkezindeki trafik bizi çok yordu. Direksiyonda Murat vardı. Ben de bu fırsat arka koltukta dinlendim. Ramazan abinin yeri her zaman ön yolcu koltuğudur. Ankara’ya kadar sırasıyla araba kullanarak akşama doğru evimize döndük.

Son Söz

Gerçekten harika bir gezi ve balık avı gerçekleştirdik. Hem denizde hem de tatlı sularda defalarca olta attık. Harika ortamlar ve doğa ile iç içe kamplar yaptık. Pek istediğimiz gibi verimli bir av olmasa da gönlümüzce dostlarımla birlikte eğlendik yedik ve içtik. Allah devamını daim eder inşallah.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here