Ana Sayfa Gezi Rehberi Antalya Kekova ve Batık Şehir Gezisi

532
Paylaş

Kekova ve Gezisi

Demre’den Kaş istikametine giderken görebileceğiniz ve gezebileceğiniz en güzel yerlerden biridir Kekova. Kayalıklar ile donatılmış Antik Liman. Vakti zamanında yaşanmış olan depremler nedeniyle adanın ve şehrin bir bölümü sular altında kalmış. Çevresinde KaleköySimena ve Gökkaya koyu enfes manzaralar yaşatmakta.

Kekova ya iki şekilde ulaşabilirsiniz. Genelde Üçağız köyünden tekne turuna çıkabilirsiniz yada yine buradan özel tekne ile ulaşabilirsiniz. Benim tavsiyem özel tekne kiralamanız. Çünkü görmek istediğiniz yerlerin tadını daha fazla çıkarabilirsiniz. Ama biraz pahalıya mal oluyor benden söylemesi. Tekne turlarında rehberlerin reklamlarından ve hızlı geçişlerinden keyif almayabilirsiniz.

Ben Kekova ya iki defa gittim. İlki bundan yıllar önce arkadaşlarım ile özel tekne kiralayarak gittiğim gezi. Doya doya gezmiş ve tadını çıkarmıştık. Maalesef o zaman ki fotoğrafları kaybettiğim için görsel paylaşamıyacağım. İkinci gezim ise bu yıl ailem ile yapmış olduğum LimyraDemreKekova turu ile oldu. Böyle bir tur seçmemizin nedeni hem ekonomik olması hem de hepsini bir güne sığdıracak olmamız.

İlginizi Çekebilir:  Ahlatlıbel Spor Tesisleri

Tur İle Gitmek…

Tur otobüsünün Limyra ve Demre den sonra ki durağı Üçağız köyü yakınlarındaki küçük bir liman oldu. Çevresinde hiç yerleşim yeri olmayan bu liman anladığımız kadarıyla sadece tur şirketlerine hizmet veren bir liman. Mendirek boyunca dizilmiş onlarca ihtişamlı tur tekneleri heyecan yaratıyor insanda.

Tekne Güvertesinde Biz

Tekne yola çıktıktan sonra hareketlilik başlıyor hemen. Kekova ya kadar bayağı bir yol varken tur rehberi hemen alıyor eline mikrofonu başlıyor reklam kokan hareketlere. Önce teknenin barını anlattı sonra mutfağını. Sanırım yarım saat boyunca bu çileyi çektik. Sonunda Batık Şehir göründü diyeceğim ama nasıl görünsün batmış şehir diyebilirsiniz.

Neler Var?

Kayalar üzerine oyulmuş şehir ve suyun içinde gölgeleri görülen yapılar. Yavaş üzerlerinden geçiliyor. Likya yolunun en önemli şehirlerinden biri olduğu söyleniyor. Rehber eşliğinde devam ediyoruz yola bir ara tekne yavaşladı. Tekne güvertesi üzerinde alt tarafı gösteren pencereler var. Tekne yavaşlayınca anlaşıldı durum. Denizin dibindeki amforalar rahatlıkla izlenebiliyor.

Amforaları geçince kayalıklara daha fazla yaklaşmaya başladık. Buradaki kalıntıları daha yakından görme şansımız oldu. Şehrin yarısı kayalarda diğer yarısı suyun altında. Çok ilginç bir görüntü. Ara sıra yanımızdan geçen tekneler ile birlikte seyrediyoruz manzarayı.

İlginizi Çekebilir:  Noel Baba Kilisesi

Burasını da geçtikten sonra yönümüzü Kaleköy e çeviriyoruz. Burası daha bir ihtişamlı görünüyor. Limanda bulunan mezarlar adanın üstünde bulunan mezarlar sağında bulunan mezarlar solunda bulunan mezarlar hatta denizin içinde bulunan mezarlar. Her yerde mezarlar var. Bu mezarların içinde ise köy evleri köyün hakim tepesinde büyük bir kale ve yine tepede Vehbi Koç müzesi.

Her yerde o kadar çok mezar var ki mezar köy dense yeridir. Kekova ya ilk gittiğim zaman liman içerinde bulunan mezarların arasında kayık ile rahatlıkla dolaşmıştık. Ama bu sefer yaklaşamadık maalesef çünkü bu sefer kayık değil koca tekne vardı altımızda.

Son Söz…

Öyle hızlı hızlı geçiyoruz ki hiç zevk alamadım neredeyse. Uzaktan bakıyoruz her şeye. Tabi adamlar planlamışlar her şeyi daha tekne de reklam yapacaklar zaman kalsın biraz. Dönüş yolunda çok güzel koylardan geçiyoruz. Bunlardan bir tanesi Gökkaya koyu…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here