Ana Sayfa Balık Avı Rehberi Balık Avı Raporları Çanıllı Barajı Turna Avı

Çanıllı Barajı
Balık Avı ve Kamp Blogu - www.gezginavci.com

Çanıllı Barajı Turna Avı

Bir mayıs resmi tatil olunca sabah kalktığımız zaman bugün ne yapsak diye plan yapmaya başladık. Kızım ve eşim ne zamandır yapmak istiyorlardı. Evimize yakın olmasından dolayı en uygun yer evimize yaklaşık 50km mesafede bulunan Çanıllı Barajı (Asartepe Barajı) olarak bilinen avlaktı.

Malzemelerim her zaman hazır olduğu için hazırlanmak için çok vakit kaybetmedik. Kıyafetler ve malzemeleri araca yerleştirdikten sonra hızlıca bir marketten yiyecek alışverişini de yaptıktan sonra saat 9 gibi yola çıktık. Yaklaşık 1 saatlik yolculuktan sonra haritada üzerinde daha önce belirlediğim noktaya ulaştık.

Uzun yıllardır bu avlağa balık avı için gitmemiştim. Açıkçası tam olarak nerede durmamız gerektiğini bilmiyordum. Önceden belirlediğim noktadan su kenarına ulaşmamız zor olduğu için göl çevresinde en uygun yeri bulmaya çalıştık önce. Uzunca vakit kaybettikten sonra çok ilginç bir yoldan daha önce belirlediğim yere yakın bir yere girmeyi başardık.

Çanıllı Barajı
Çanıllı Barajı (Asartepe Barajı)

Avlak Yeri

Maalesef avlaklarımız çok ağaçlık yerler olmadığı için kuytu bir yerde bulabildiğimiz bir ağaç gölgesinin altına yerleşmeyi uygun gördük. Buradan suya ulaşmamız çok kolaydı ve çevremizde kalabalık değildi.

İlginizi Çekebilir:  Smolino Plajı, Chelyabinsk

Geceden kuran balıkçılar ve günü birlik avlanmaya gelenler çok fazlaydı. Hem piknik hem de balık için gelenler aileleri ile birlikte güzel bir gün geçiriyorlardı.

Bizim bulunduğumuz yerde ağaç olmasına rağmen ben yine de kızım için küçük çadırı kurarak gölge ve sıcaktan kurtulma işini hallettim.

Küçük bir gölge yeter

Kızım ve eşim balık olayına fazlaca meraklılar. İlk işleri hemen benden oltaları hazırlamamı istemek oldu. Vakit kaybetmek istemiyorlardı. Avlağa biraz acemi olduğum için yanımızda sadece at-çek malzemeleri ve sazan için yemler vardı.

Uzunca bir süre bu malzemeler ile idare ettiler ama için bu at-çek malzemeleri yeterli değildi. Bir süre sonra yan tarafımızda bulunan gruptakiler bize canlı yem ile avlanmamızın daha uygun olacağını söylediler. Toparlanmaya başladıkları için ellerindeki kalan yemleri bize bıraktılar.

Takımları Değiştirme Zamanı

Ben hemen takımları canlı yem için uygun duruma getirdim. Yemlerden ilk takıp suya attığım takım bir süre sonra hareketlenmeye başladı. Bu sırada yanımızdaki grup sudaki takımlarını toplarken oltaya takılan yakılan yaklaşık 30cm lik bir delikanlıda beraberinde dışarıya çıktı.

İlginizi Çekebilir:  Online Kamp Yerleri Haritası
Minik balıkçıya küçük bir hediye

Balık küçüktü ama uzun süre oltada kalmıştı ve ölmek üzereydi. Geri salmak fayda etmeyeceği için bu minik balığı küçük kızıma hediye ettiler. Kızım ilk defa ile böyle temas kurduğu için heyecanlanmıştı. Ben balık tuttum diyerek ortalıkta dolaşmaya başladı.

Bizim canlı yem takarak beklediğimiz takımları da daha fazla hareketlenmeye başladı. Bir süre sonra eşim ilk balığı çekti. O da bizde çok mutlu olduk çünkü en çok onun bir balık yakalamasını istiyordum. Bu heyecan ona uzun bir süre yetecektir.

Canlı yem ile yakalanan turna balığı

Ben genelde çadırımızın olduğu yerlerde takılmaya çalışıyordum. Çünkü hava çok sıcak olduğu için beni hızlı etkileyebiliyordu. Öğlen vakti yanımızda getirdiğimiz basit yiyecekleri hızlıca hazırladım ve hafif bir öğün geçirdik.

Bundan sonrası ise sıcaktan dolayı pek keyifli olmasa da akşam beşe kadar hem at-çek hemde canlı yem takılı oltalar ile vakit geçirdik. Kızım yorulup sıkılana kadar bekledik.

Güzel havanın keyfini çıkardık

Balıkları Temizleme Zamanı

Akşam eve dönünce balıkları temizlemek gerekiyordu. Bunun için en uygun yer annemlerin evin bahçesi olacaktı. Direk oraya gittik ve hem balıkları temizledim hem de annem evde olmadığı için babama yemek hazırladık.

İlginizi Çekebilir:  Turna Balığı Avı Sezon Açılışı - 2015

Beraber yediğimiz yemekten sonra pert olmuş vaziyette kendi evimize geçtik ve günü bu şekilde bitirdik.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here