Ana Sayfa Gezi Rehberi Rusya Chelyabinsk Yolculuğu

Chelyabinsk Yolculuğu

571

Chelyabinsk Yolculuğu 2016

Chelyabinsk şehrine ulaşmak için rotam gereği Moskova-Ufa uçak yolculuğundan sonra Başkürdistan Cumhuriyeti nin başkenti Ufa dan tren ile seyahat etmem gerekiyordu. Bu rotayı özellikle belirledim çünkü Rusya’da tren ile bir defa yolculuk yapmak istiyordum uzun zamandır.

Asıl gerçek tren yolculuğunun Trans Sibirya Expresi olduğunu ben dahil herkes biliyordur. Bu yolculuk benim için güzel bir deneyim oldu.

İstanbul’dan rötarlı hareketimizden sonra Moskova’dan aktarmalı uçacağım Ufa uçağını kaçırmış oldum. Üstüne birde gümrükte yaşadığım ufak bir sorun keyfimi iyice kaçırdı. Sebebi ise küçük bir yanlış anlaşılmadan kaynaklandı.

Ben Rusya’ya davetiye ile vize aldım. Chelyabinsk şehrinde kendi ev adresim için verildi. Uçak biletlerim Ufaya kadar ve sonrasında tren ile yolculuk devam edecekti. Gümrük memuru bu durumu yanlış anladığı için beni bekleme odasına alıverdi. Bir süre sonra daha rütbeli bir memur yanıma gelerek bir kaç soru sordu. Çat pat Rusça ile durumu izah etmeye çalıştım ve evraklarımı hatta Rusya da bulunan eşimin telefon numarasını vererek bilgi almalarını rica ettim. Yanımdan ayrılan görevli yine bir sonra yanıma gelerek pasaport işlemlerimi tamamlamı sağladı ve geçişime izin verdi.

Moskova-Ufa Yolculuğum

Transit bölgede check-in bankosuna gidince en erken uçağın yedi saat sonra olduğunu öğrendim. Vakit varken biraz Moskova turu yapma planları kurmaya başladım. Seyahat ettiğim Rus hava yolları şirketi Aeroflot firmasının operasyon ofisinde çalışan genç bir arkadaşın çat pat Türkçe konuşması ve benim biraz sıcak davranmam sonucunda bir çok alternatifler sundular. Aslında bu alternatifler rutin prosedürler.

İlginizi Çekebilir:  Rusya'da Düğün Nasıl Yapılır?

Geceyi onların karşılayacakları bir otelde konaklamam ve bütün masrafların onlar tarafından karşılanacak olmasını bildirmeleri önce heyecanlandırdı beni fakat bu fikirden vazgeçtim. Biran önce varış noktama gitmek istiyordum. Diğer alternatif sonraki ilk uçağa binmem ve yine gün boyu havalimanı içerisindeki bütün masraflarımın firma tarafından karşılanması daha cazip bir fikir oldu.

Bu kadar saat olması biraz Moskova da gezme fırsatı yakalattı bana. Ama yanımda bulunan bağajlarımı teslim edemediğim için bu kadar eşya ile gezmek pek akıllıca değildi. Bende Aeroflot niğmetlerinden faydalanarak havalimanındaki bütün kafe ve restoranlarda biraz biraz vakit geçirmeye başladım. Bütün yediğim içtiğim şeylerin karşılığında çek vermek zevkli bir tecrübe oldu.

Vakit yaklaşmaya başlayınca iç hatlardaki check-in bankosunda sıraya girdim. Dikkat ettiğim bir husus burada iç hatlarda online check-in seçeneğini fazlaca kullanmalarıydı. Her yerde sayısı oldukça fazla online check-in makinaları bulunmakta. Kontrol noktaları çok kalabalık çünkü ayakkabılar dahi çıkarılıyor ve sağlam kontrolden geçiyorsunuz. Bu kısmı da geçtikten sonra dar ve uzunca biniş kapılarının bulunduğu kısım başlıyor. Çok kalabalık ve peş peşe sıralanmış boarding noktaları bulunmakta.

İlginizi Çekebilir:  Smolino Plajı, Chelyabinsk

Ve sonunda uçağa bindim. Kanat arkasında gerilerde koridor tarafında bir koltuk. Her yerde küçük çocuklar vardı. Hepsi de cam kenarında oturuyorlardı. Bir süre sonra güzel uçuş görevlileri 🙂 ellerinde paketler çocuklara hediyeler dağıtmaya başladılar. Havalandıktan hemen sonra servise başladılar. Havalimanında o kadar yiyip içmeme rağmen yine acıkmıştım. Serviste Rusların siyah ekmekleri içinde yapılmış sandwich ler vardı. Salam turşu peynir sağlam menü olmuştu. Hemen kocaman bir ısırık ve bir kaç lokmada bitiriverdim. Bittikten sonra şimşekler çakıverdi ama geçti geçmiş olsun artık. Genelde salam domuz etinden yapılırdı ve rengi kokusu aynı ondandı işte 🙂 Aslında Aeroflot uçak bileti alırken resmi internet sitesi üzerinden satın alma sırasında yemek seçeneklerini sormaktalar. Burada müslüman yemek seçeneğini seçerseniz ona göre menü sunuyorlar. Aracı bilet firmasından alım sırasında böyle bir seçeneğe rastlamadım maalesef.

Chelyabinsk Tren Yolculuğu

Uçaktan inince eşim beni karşıladı ve ilk işimiz birer sigara içmek oldu ama yasak kapsamlarını daha da genişleterek terminal binasının bayağı uzağında küçük bir noktada içebileceğimizi öğrendik. Sigaradan sonra hemen bir dolmuşa binerek yol üzerinde bulunan bir alışveriş merkezine gittik. Tren yolculuğu boyunca yeme içme meselesini bu şekilde daha ekonomik olarak halletmiş olduk. Küçük bir ücret karşılığında taksi ile tren istasyonuna gittik ve gece treni için biletlerimizi aldık beklemeye başladık.

İlginizi Çekebilir:  Satka National Park ve Sibirka Köyü Gezisi - Rusya

Tren saati geldi sonunda ve perona gitmemiz için anonslar yapılmaya başladı. Rusça anonstan hemen sonra yerel bir ile daha anons yapılıyordu. Bu yerel dil içinde Türkçe ile aynı bir çok tanıdık kelime de bulunuyordu.

Tren yolculuğu bana biraz garip geldi. Bilindik tren formatları gibi değildi. Kapalı bölümlerin olduğu vagonların haricinde bizim seçmiş olduğumuz açık yataklı vagonlar değişikti. Vagonun bir tarafında ikili ranza ve karşı tarafında dörtlü ranzaların olduğu bölünmüş alanlar. Bizimki ikili ranzanın olduğu taraftı. Herkes herkesi rahatça görebiliyordu. Tren hareket edince tren görevlisi paketlenmiş temiz nevresim ve havlular ile yanımıza gelerek bilet karşılığı teslim etti.

Yatağımızı hazırladıktan sonra vagonun sonunda bulunan ilginç tasarımlı sıcak su kazanından suyumuzu aldık ve çay ile birlikte marketten aldığım kızarmış tavuğumuzu yedik. Biraz vagon komşularım ile çat pat sohbet ettim ve uyku için yatağıma girdim. İlginçtir ki hemen uyumuşum 🙂 biraz çevremi gözlemlerim diye hayal kuruyordum ama olmadı.

Sabah erken uyandık ve yine ilginç tasarımlı lavaboda elimi yüzümü yıkadım. Yatağımızı nevresimlerimizi güzel bir şekilde topladık çevreyi gözlemlemeye başladım. Chelyabinsk e gelene kadar insanlar ile sohbet, kahve ve fotoğraf çekimleri ile geçti. Sonunda trenden indik ve sakin adımlar ile evimizin yolunu tuttuk. Evimiz şehir merkezinde istasyona beş dakika yürüme mesafesinde.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here