Ana Sayfa Gezi Rehberi Ankara Beypazarı Karaşar Köyü ve Eğriova Yaylası Gezisi

1201
Paylaş

ve Gezisi

Vakti zamanında dostlar ile bir hafta sonu kaçamağı olarak şirin Beypazarı ilçesinin en harika köylerinden biri olan Karaşara gitmeye karar verdik. Bindik altı kişi arabaya benim de ilk defa gideceğim fakat çok kez güzelliğini duyduğum yere gitmek için yola çıktık. Eğlenceli ve bir o kadar sıkış sıkış yol macerası ile ilçeye vardık.

Murat, Mehmet, Selçuk, Büyük Gökhan ve Küçük Gökhan neşeli, iyi anlaştığım arkadaşlarım. Böyle bir geziye birlikte gitmek beni mutlu ediyor. İlçenin girişinde meşhur maden suyu tesislerinin yanından geçerek ormanların içinden dağlara doğru tırmanmaya başladık. Hava çok güzel ve sıcaktı. Uzunca bir yoldan sonra köyün girişinde hoşgeldiniz tabelası karşıladı bizi. Zengin bir köy olduğu her halinden belliydi. Bilindik  köy evleri dışında büyük villa tarzı yapılar ile dolu bir köy.

Selçuk arkadaşımızın evine geldik sonunda. Geniş bir arazi üzerine yapılmış bir evdi. Özenerek yapılmış ve belli ki bayağı bir masraf yapılmış. Üç katlı bahçesi verandası her şeyi güzel düşünülmüş modern köy evi. Eve varınca biraz çevre gezisi yaptık. Bu güzelim ortamın tadını çıkardık ve biraz fotoğraf çekme faslı geçirdik. Vakit henüz erken olduğu için kendimizi daha fazla doğanın içine atmak için köyün daha üst kısımlarına gezinti yapmaya ve akşam yemeğimizi yemeğe karar verdik. Fazla uzak olmayan ormanın içinde küçük bir göl kenarında uygun yerde durmaya karar verdik.

İlginizi Çekebilir:  Şahinler Tabiat Parkı

O kadar güzel bir göl ki görünce kendimizi çocuklar gibi mutlu ve enerjik hissetmemizi sağladık. Koştuk, güreş yaptık, oyun oynadık, fotoğraflar çektik ve birbirimize bolca şaka yaptık. Bu gölde daha önce kaçak avcılar yasak patlayıcılar ile avlandıkları için bütün balıklar yok olmuştu. Üzücü bir durum. Hemen göl kenarında küçük bir ateş yakarak akşam yemeği için mangal yaptık. Bütün yorgunluğumuzu buracıkta atıverdik. Yemekle birlikte biramızı yudumlarken hava kararıncaya kadar eğlendik. Hava kararınca da köydeki eve gitmek için yola koyulduk.

Eve varınca saat o kadar da geç değildi. Ertesi gün daha da yüksekte olan yaylalara gidecektik. Ve ertesi gün yaylada yiyeceğimiz yemekleri ve yapacağımız et dönerin etlerini terbiye ettik. Sohbet muhabbet eğlence ve şakalar ile saatlerimizi geçirerek uyku saatini getirdik. Sabah erken saatte uyuduk. Zaten böyle muhteşem ve sağlıklı bir ortamda insan istese de daha fazla uyuyamaz. Uykudan kalkan herkes kendini evin dışına atarak sabahın erken saatlerindeki temiz ve güneşli havanın tadını çıkarttık. Sıkı bir kahvaltı yaptık hep birlikte. Gerçekten süper bir atmosferdi.

İlginizi Çekebilir:  Yayla Mocamp'da Bir Gece Ailem İle Doğa Kampı

Biraz bağda bahçede oyalandıktan sonra yaylaya çıkmak için hemen hazırlandık ve yola çıktık. Bir gece önce akşam yemeği yediğimiz küçük gölün de yanından geçerek zirveye doğru tırmandık. Ormanların arasında gizlenmiş geniş bir düzlük, tam ortasında bir göl ve çevrede yayla evleri ile kendimizi inanılmaz bir ortamda bulduk. Bu güzel ve yeşil yaylanın ismi Eğriova yaylası ve Eğriova gölü. Harika bir doğası vardı. Zamanında bilinçsiz avcılar gölde patlayıcılar ile avlandığı için avlanma yasak. Öğrendiğim kadarıyla alabalık varmış. Yayla boyunca akan suda mevcut.

Hemen yol üzerinde bulunan çeşmeden su kaplarımızı doldurduk. Oksijeni bol olan yerin suyu da bol ve oksijenli olur. Buz gibi doğal kaynak suyu. Uzunca bir süre çeşme başında muhabbet ettikten sonra orman içlerine doğru güzel bir yer bulduk kendimize. Eşyalarımızı yerleştirdik, hamağımızı kurduk ve ateşimizi yaktık. Yerimiz o kadar güzeldi ki aslında hamakta yatmaya bile gerek yoktu yeşilin üzerinde her yerde yatılabilir hatta yuvarlanılabilirdi. Akşam çökünceye kadar yedik içtik yattık şımardık oksijen komasına girdik alkol komasına girdik fotoğraflar çektik ama sonunda eve dönüş vakti geldi. Ha bu arada küçük Gökhan’ın bizim için yapmış olduğu yatık döner bi harikaydı. Ellerine sağlık Gökhanım.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here