Ana Sayfa Balık Avı Rehberi Balık Avı Raporları Kesikköprü Barajı Turna Balığı Avı

Kesikköprü Barajı Turna Balığı Avı

768
Paylaş

Kesikköprü Barajı

Bütün hazırlıklar yapıldı ve yolculuk saatinin gelmesini bekliyorduk. Çantalarımız, malzemelerimiz, yiyeceklerimiz hepsi hazır. Saat 17:00 de sinyal geldi ve Ramazan Abi ile fırlarcasına iş yerinden çıkış yaptık. Murat bizi bekliyordu. Hiç oyalanmadan biran önce avlağımıza ulaşmamız gerekiyordu. Çünkü akşam balığına çıkıp yemek için bir kaç parça balık almalıydık.

Saat 18:10 gibi alanımıza ulaştık ve hızlı bir şekilde teknemizi, motorumuzu ve takımlarımızı hazırlayarak suya çıktık. Murat’ın tavsiyesi ile yepyeni bir katil aldım ve onu kullanmaya başladım. Malzeme kutularımızda farklı farklı onlarca ve sahte yemler vardı ama yeni rapalayı sonuna kadar denemek istiyordum.

Akşam saatleri olduğu için avlaktan fazla uzaklaşmadan yakın koylarda at-çek yapmaya başladık. Her bölgeyi adeta üç koldan tek tek taramaya başladık. Bayağı bir atıştan sonra günün şanslı avcısı Ramazan Abi oldu. Heyecanlı bir durumdu çünkü uzun zamandır balık alamadığı için çok mutlu oldu. Yaklaşık 55-60 cm boyutlarında 1-1,5kg arasında şahane bir turna yakaladı. Hepimize moral oldu elimiz boş kamp alanına dönüş yapmayacağız ve akşam yemekte balık yiyeceğimiz için rahatladık. Sonrasında uzun atışlar ve uğraşlara rağmen başka balığımız olmadı. Kamp alanına gittiğimiz de hava karardığı için hızlıca çadırlarımızı kurma telaşına giriştik. Ramazan Abi “-Benim çadırım beş kişilik, tek çadır kuralım hepimiz birlikte yatalım” dedi. Çadırımızı kurduk, şişme yataklarımızı şişirdik, ve kıyafetlerimizi hazırladık, yiyecek çantalarını ayarladık ve ekipmanlarımızı yerleştirdik.

Gündüz hava çok sıcak olduğu için yanımızda getirmiş olduğumuz dondurulmuş ürünleri kontrol ettik ve özel hazırlatmış olduğumuz tavukları pişirmeye karar verdik. Hava tahminlerinde hafta sonu yağmurlu olacağı belirtiliyordu. Yemek pişirme hazırlıkları esnasında rüzgar esmeye ve gök gürültüsü duyulmaya başladı. Tavuk sote yapmaya karar verdik, tüpümüzü çadır büyük olduğu için çadırın içinde yaktık. Hem rüzgardan hem de yağmur yağarsa korunmak için iyi oldu. Zaten Ramazan abi eminim bu tür durumları düşündüğü için beş kişilik çadır kullanıyor.

İlginizi Çekebilir:  Balıkçılar İçin Alüminyum Tekneler
turna-avı-002
Çadırda Yemek Hazırlığı

Rahat adam, becerikli her türlü yemek pişirme işleri genelde ondadır. Acı baharatları çok sever, yemeklere bolca doldurur hiç gözünün yaşına bakmaz. Benim sevmediğimi bilir ama sonuçta ne kadar acı olursa olsun yiyeceğimi de bilir. Murat aşçının yardımcının gibi; Ramazan Abiye malzeme hazırlar, domates doğrar, biber doğrar talimatları uygular. Aslında çok beceriklidir o da ama Ramazan Abinin yanında lafı olmaz. Ben ise elimde fotoğraf makinam fotoğraf çekerim, usta ve usta yardımcısının getir götür işlerini yaparım. Fazla işe elimi sürmem kendimi fazla yormam. Onlar ne derse onu yaparım. Ama yine diğerlerini şikayet ettirmem. Keyif yaparım, yatarım, otururum ve uyurum. Kamp ortamı benim için dinlenme yeri, stresten arınma yeri ve huzur yeri. Suyun üstünde aralıksız olta atarak illa balık yakalayacağım diye kendimi asla yormam. Teknede otururum, fotoğraf çekerim ara sıra olta atar zaman geçiririm.

turna-avı-003

Ramazan Abi ve Murat ile birlikte her zaman frekanslarımızın uyduğu hiç bir zaman görüş ayrılığı yaşamadığımız, fikirlerimize ve düşüncelerimize saygı gösterdiğimiz bir grubuz. Hiç bir zaman bir birimizi yadırgamadık, olduğumuz gibi davrandık, şakalaşıp gülüştük, ortak kararlar aldık ve problem yaşamadık. kamplarında olmazsa olmazlardan biridir; Balıkçı Dostları. Neşemiz hiç eksik olmaz ve bizimle birlikte kamp yapan herkes çok eğlenir güzel bir Kampı yapar.

turna-avı-004
Çadırın İçinde Eğlenceli Saatler

Rüzgar şiddeti iyice artınca hepimiz çadırın içine girdik ve yemek pişirme işlemine devam ettik. Bir ara şimşekler öyle çakmaya başladı ki fırtına koparsa ne yapacağımızı düşünmeye başladık. Beş kişilik çadır, bütün malzemeler içinde ayrıca üç kişi var bir ara öyle bir rüzgar estiki çadırı yerinden hareket ettirdi. Aha dedik şimdi suya ineriz nasıl olsa şişme yataklar var batmayız ve balık avını çadırın içinde yaparız gölge olur hiç olmazsa diyerek şakalaştık. Ama uzun sürmedi bir kaç dakika sonra yaprak oynamamaya başladı.

Ama asıl eziyet ondan sonra başladı; “Sinekler”. Dakikasında her yerimizi yediler. İlaçlar sürdük, ışıldakları uzaklara götürdük hatta çadırın içinde yapmayacağımız şeyi fosur fosur sigara tüttürdük yine faydası olmadı. Murat’ın sinek ısırıklarına karşı bir alerjisi olduğu için özellikle onun etrafında dolaşıyorlar. Çadırın içinde afiyetle yemeğimizi yedik ve ortalığı toparladık.

İlginizi Çekebilir:  Smolino Plajı, Chelyabinsk
turna-avı-005
Akşam Yemeği

Saat erken olduğu için keyiflenmek için yanımda her zaman bulundurduğum tadımlık vodka mı çıkardım. Murat vodka yı görünce sinekleri unuttu tabi. İkişer kadeh yanında tuzsuz çekirdek ile bu faslı bitirdik. Ramazan Abi alkol kullanmadığı için ona da maden suyu ikram ettik. Güzel ve eğlenceli bir akşam oldu. Sabah erken uyanmamız gerektiği için uyku hazırlıklarını yapmaya başladık, teknenin ipini kontrol ettik, dışarıda yiyecek ve içecek olmadığından emin olduk.

Giderken seviniyordum ne güzel serin serin yatarız sıcak olmaz diye. Gece boyu o kadar sıcak oldu ki sabaha kadar sırılsıklam terlemiştim. Sabah Murat’ın uyandırma taktikleri ile uyandık. Kalktığımızda malzemeleri doğramış ve menemen yapıyordu. Gölün serin suyu ile yüzümü yıkadım ve eşyaları düzenledim. Balık malzemelerini hazır ettik.

turna-avı-006
Sabah Kahvaltısı

Kahvaltımızı yaptık malzemeleri tekneye yerleştirdik kamp ve çevresini toplayıp saat 06:00 da suya çıktık. Havanın çok sıcak olacağı belliydi. Hiç oyalanmadan planladığımız rotaya doğru yola çıktık. İkisi birden sürekli olta atıyor ben ise biraz olta biraz fotoğraf sakin sakin gezimi yapıyordum. Olta attığım sırada ilk şanslı ben oldum. Büyük bir turna beni çok heyecanlandırdı.

Ben de uzun zamandır ilk defa bu heyecanı yaşıyordum. Balık o kadar güçlüydü ki kamışı nerdeyse ikiye katlamış teknenin altına doğru çekiyordu. Biraz debriyajı gevşettim ve olta biraz rahatladı. Ben biraz balığı suda gezdiriken Ramazan Abi de kepçeyi hazırladı ve benim oltayı sarmamı beklemeye başladı. Ağır ağır kepçeye doğru getirdim balığı, Ramazan Abi tek hareket ile balığı kepçeledi ve tekneye doğru aldı.

Bu sırada büyük şanssızlık kepçenin ağ gözünü yırtan turna ellerimizin arasında derin sularda kayboldu. Aslında çok üzülmedim çünkü şansızlığımı bir kenara itekledim ve uzun zamandır ilk defa bu heyecanı yaşadım. Balık yaklaşık 70cm vardı kilosu ise 2 kg ye yakındı. Güne güzel bir başlangıç yaptık.

İlginizi Çekebilir:  Koleksiyonluk Fotoğraf Makinelerim
turna-avı-007
Sabah Manzarası

Rotamızda ilerlemeye devam ettik, her koya giriyor hislerimize göre her alanı üç kişi tarıyorduk. Normalde Murat balık konusunda çok şanlıdır. Hiç kimsenin yakalayamadığı zamanlarda balık yakalama rekorları kırabilir. Ama iki gün boyunca Murat’ın oltasında hiç bir vuruş olmadı.

Fakat hiç bir şekilde moralini bozmadı ve kaptan köşkünde tekneyi sürmeye devam etti. Yıllardır rotamız üzerinde bulunan Tektaş Koyu’nda hiç bir zaman balık yakalayamadık. Çok güzel bir koy ve turna balığının bulunmaması için hiç bir neden yok. Ramazan Abi;

-Bekleyin buradan nasıl balık alınır görün dedi.

turna-avı-008
Turna Balığı

Biz her zaman birbirimize bu tür şakalar yaptığımız için biraz gülüştük tabi. Ama Ramazan Abi ilk olta atışında bana kepçeyi hazırla deyince pek inanasım gelmedi tabi. Biraz zaman geçince işin ciddiyetini anladım kepçeyi soktum suya. 60cm lik güzel bir yavruyu teknemize aldık. Tekrar bir süpriz yaşamamak için kepçeyi hızlıca teknenin içine soktuk.

Gülmeye devam ettik neşemiz iyice yerine geldi. Ben hızlıca fotoğraf makinasını çıkarttım ve çekime başladık. Artık bizde adet haline geldi. Balık yakalayan herkesin kameraya konuşması gerekiyor. Balık güzel, fotoğraflar güzel ve video güzel.

Rotamıza devam ederken büyük su pompasının olduğu bölgede tekrar bir vuruş aldım. Önce katil rapalamı suyun altında bulunan sarı otlara taktığımı düşündüm. Ama biraz ipimi sarınca balığın kafa hareketlerini hissetmeye başladım. Çok güzel bir duygu bu anı yaşamak. Gerçekten çok özlemiştim.

Ağır ağır oltayı çektim ve Ramazan Abi profesyonel bir şekilde kepçeledi ve tekneye aldı balığı. Yaklaşık 60-65 cm lik 2 kg lık güzel bir turna balığı yakalamış oldum. Hemen üstüne keyf sigaramı yaktım ve biraz oturdum. Artık şansım gerçekten dönmüştü. Murat’ın tavsiyesi yeni rapala gerçekten çok iyi iş görüyordu. Üç kişinin de oltasında aynı rapala dan takılıydı. Atarı iyi istediğin noktayı kolayca hedef alabiliyorsun, çekimi kolay askiyon vererek çekiyorsun ve görüntüsü gerçekten çok inandırıcı.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here