Ana Sayfa Gezi Rehberi Rusya Kumkul Gölü, Chelyabinsk

Kumkul Gölü, Chelyabinsk

273
Paylaş

Bu kadar büyük toprakları olan bir ülkenin iç kesimlerinde deniz olmadığı için ülkede bulunan göller bir nevi deniz muamelesi görmekte. Zaten çok temiz olan doğal alanlar aynı şekilde göller de bakımlı ve tertemiz. şehrinde bulunan göl sayısı gibi eminim Dünya üzerinde hiç bir yerde yoktur. Başka yazılarımda da açıkladığım gibi haritadan bakınca şaşıracaksınız. Köstebek tarlasına benzemekte.

Bu kadar çok göl olunca vede birde temiz olunca insanlar bir kaç günlük yada bütün bir izinleri boyunca uygun olan bir göle tatile gitmekte. İster yap ister küçük hotel benzeri yerlerde kal istersen de günü birlik git. Nasıl gidersen git orman, göl ve vodka kesinlikle bulunur. Genelde bu tür dinlenme alanları etrafı çevrili ve sürekli temizliğinin yapıldığı yerler. Sürekli ellerinde büyük çöp poşetleri ile gezen çalışanlar sudaki ot, yosun gibi çöpleri bile toplamaktalar.

Kumkul Gölü

Yakın arkadaşlarımız Katya ve eşi Bore bizi yakınlardaki bir göl olan Kumkul yani Sarıkum Gölüne iki gün için çalıştıkları iş yerinin kampına davet ettiler. Bizde seve seve bu güzel daveti kabul ettik tabi. Gideceğimiz gün sabahı market alışverişimizi yaparak yola çıktık. Güzel ormanlar ve yine başka harika göllerin yanından geçerek güvenliği olan güzel bir nizamiyesi olan hatta çocuklar için oyun parkı olan yere geldik.

İlginizi Çekebilir:  Turna Balığı Avı Teknikleri

Eşyalarımızı arabadan indirmeden önce kalacağımız küçük evleri teslim aldık. Kalabalık olduğumuz için eşyalar çok fazlaydı. Ben, eşim, kızım, kayın biraderim, Katya ve eşi, iki de çocukları sekiz kişiydik. Kalacağımız evler biraz küçük ve kutu gibi olduğu için mecburen iki tane ev kiralamak zorunda kaldık.

Çevre çok eğlenceli görünüyordu. Çevre düzenlemesi harikaydı. Çocuklar için park alanı, çeşitli eşyalardan yaptıkları eğlenceli aksesuarlar, müzik sesleri, mangal kokuları ve sıra sıra dizilmiş minik evler. Sanatsal aksesuarların olduğu yazımı buradan okuyabilirsiniz…

Evlere yerleşir yerleşmez hızlı bir şekilde mayolarımızı giydik ve hemen dibinde bulunduğumuz sarı kumları olan plaja geçtik. Plajdan bakınca göl aynı bizim buradaki göller gibi görünüyordu. Nedense biz burada göle çok nadir girip yüzdüğümüz için bana bu durum biraz garip geldi. Belli bir mesafeden sonra sazlık alan yüzmek için bize sınır çiziyordu. Ayaklarımı suya ilk soktuğum zaman sanki bacaklarımı o devasa turna balıkları gelip ısırıcakmış hissi hiç beni bırakmadı. Ama Rusya da göle girip yüzmek çok doğal bir durum. Eşim burada bana neden gidip gölde yüzmüyoruz diye sürekli baskı uygulamakta. Ama insanların garip karşılayacaklarını söylemek yada aklıma gelmesi beni sinirlendiriyor. Düşünsenize iç anadolu bölgesinde bir gölde bikinili yada mayolu bir bayan yüzmek için suya giriyor. Yorum sizin!

İlginizi Çekebilir:  Chelyabinsk Yolculuğu

Hep birlikte bir kaç saat yüzdükten sonra akşam yemeği ve mangal için hazırlık yapmaya başladık. Et işine hiç karışmadım nasıl et almak istiyorlarsa alsınlar dedim onlara bıraktım. Tabi löp löp etler almışlardı. Orada genelde her et için aynı sos yapılıyor. Mayonezli bir sos ve önceden marine edilmiş olduğu için genelde çok lezzetli oluyor. Yani etin cinsi hiç önemli değil 🙂

Masalar hazırlanır, etler pişer ve en önemli olmazsa olmaz masadaki “Vodka”lardır. Çocuklu olunca bayanlar biraz itiraz etse de yine bir iki şişe vardı yanımızda. Tabi vodka içmenin bir usulü var. Sek içeceksin, kendi bardağı ile içeceksin ve dibi göreceksin. Öyle bir kaç yudumda içmek yakışmaz orada. Ayrıca başka bir kural ise her güzel dileğin arkasından kadehleri tazelemek gerekir. Bunun sıklığı ise vakit ilerledikçe daha da artmaktadır.

Acı tatlı her şeyden yedik içtik, belki biraz kaçırmış olabiliriz ama çakırkeyif olunca ortam daha da güzel oldu tabiki. Üç kişi yine üç tane 70cc vodka içince az kalsın geceyi plajda geçirecektik. En son plajda salıncak üzerinde şarkılar söylerken hatırlıyorum kendimi. O kafa ile Rus’um diyenden daha iyi Rus olmuştum neredeyse.

İlginizi Çekebilir:  Ankara'da Balık Avı Malzemesi Satan Mağazalar

Sabah kayınbiraderim ile aynı yatakta açtım gözlerimi. Erken saatlerde uyanmak alışkanlık olduğu için bende geceden kalmak pek etkilemiyor beni. Plajda serin göl suyu ile yüzümü yıkayınca çakı gibi olmuştum. Her yer sessizlik içindeydi. Sadece bir iki balıkçısı iskeleden atıyorlardı. Öyle salıncakta bir saate yakın oturdum. İlk uyanan Bore oldu. Konuşmaya mecali kalmamış el işareti ile bana başın nasıl ağrı var mı diye işaret etti. Benim en güzel özelliğim sabah hiç problemsiz uyanmamdır. O an anladım ki Bore pek iyi değil. Zaten tekrar yatmaya gitti.

Biraz zaman sonra diğerleri de uyandılar çocukların sesi yankılanmaya başladı. Ama bizim diğer alkoliğin sesi çıkmadı bayağı bir süre. Hemen kahvaltı atıştırması ve geceniz değerlendirmesinden sonra yüzme vakti geldi. Bir kaç saat doya doya yüzdükten sonra artık eve dönmeye karar verdik. Hazırlandık, toparlandık ve yola çıktık.

Sonuç olarak harika bir yere gittik ve hem eğlendik hemde yüzmenin keyfini çıkardık. Artık burada ne zaman bir göle balığa gitsem yanımda kesinlikle yüzme malzemelerimi de götüreceğim. Belki erkek olarak pek dikkat çekmeyiz 🙁 Eşime de suların çok pis olduğu yalanını söylemeye devam edeceğim artık!

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here