Ana Sayfa Gezi Rehberi Ankara Kurtboğazı Barajı Gezisi

Kurtboğazı Barajı Gezisi

3682

Kurtboğazı Barajı

Yeni bir yıla girmemiz ile birlikte doğaya açılma konusunda bir kaç haftadır bizde ortaya çıkan büyük istek son hafta içinde iyice şekillendi. Plan yapıldı karar verildi hazırlıklar yapıldı ve sonunda günde belirlendi. Cumartesi günü Kurtboğazı Barajı nda böyle bir aktivite gerçekleştirmek en uygun zamandı.

Sabah erken saatte uyandım. Evdeki rutin sabah görevlerini yerine getirdikten sonra arkadaşların en son beni evden alacakları için gelişleri ile birlikte evden çıktım. Murat Eroğlu, Ramazan Pala ve Yavuz Karaca sonunda beni evden aldılar ve yola çıktık. Sabaha kadar yapan yağmur gezimizi sekteye uğratır mı acaba diye bolca da düşündük. Ama bizi artık hiç bir şey engelleyemezdi.

Rota önceden belirlendiği gibi Kurtboğazı Barajı idi. Sabah güzel bir kahvaltı ve peşinden biraz sallamak için fikren ve bedenen kesinlikle hazırdık. Daha yola çıktığımız bir kaç dakika olmuştu ki kar yağışı bizde iyice şaşkınlık yarattı. Yol üzerinden gün boyu yiyeceğimiz ekmeklerimizi ve içeceklerimizi aldıktan sonra piknik alanları içerisindeki kapalı alanlara gitmemizin doğru olacağını düşündük.

İlginizi Çekebilir:  Kumkul Gölü, Chelyabinsk

Baraj gövdesine yakın bir yer bulmak isterken yasak bölgeye girdik yanlışlıkla. Güvenlik görevlisi bizi uyarınca bize gösterdiği uygun bir yere yerleştik. Kahvaltı menümüzde her zaman olduğu gibi menemen vardı. Evde organik malzemeler ile hazırlanmış domates sosu en iyi tercih oldu.

Artık menemen yapmaya başladık bir taraftan da diğer kahvaltılıkları hazırladık. Benim bugünkü gezi de en büyük amacım balık tutmak değil bol bol fotoğraf çekmekti. Yanımda bir takım spin olta olmasına rağmen iki fotoğraf makinası da yanımdaydı. Doğa fotoğrafları çekmeyi çok seviyorum. Her şey tamamdı.

Bizi uyaran güvenlik görevlisi ile muhabbet etmeye başladık ve mekan hakkında bayağı şeyler öğrendik. Kahvaltımız hazır olunca onuda davet ettik ve hep birlikte güzel bir kahvaltı yaptık. Çayımız, menemenimiz, peynirimiz, zeytinimiz ve çikolatamız 🙂 hepsi harikaydı.

Kahvaltımız ve sohbetimiz bitti artık toplandıktan sonra arkadaşlar biraz olta atmak istediler. Bu arada kar lapa lapa yağmaya başladı. Malzemelerimizi aldık ve baraj gövdesinin diğer tarafına gitmek için yola çıktık. Üç arkadaş olta takımları ile ben iki adet fotoğraf makinası ve şemsiye ile arkalarından yürümeye başladım.

İlginizi Çekebilir:  Ankara'nın Akciğerleri Soğuksu Milli Parkı

Barajı gövdesi üzerinden geçmek normalde yasak ama görevliler geçmemize izin verdiler. Gövde üzerinden geçer geçmez dik bir kayalık ile karşılaşıyoruz. Böyle bir havada buraya tırmanmak gerçekten bir delilik olacağından yolumuzu uzatarak tepenin etrafından dolanmaya karar verdik. Kar yağışı ile ıslanan yol üzerinde taşlar iyice kayganlaştığı için zorlu bir parkur oldu bizim için.

Tepeye tırmanırken sis bastırdı. Kar ve sis bizi daha yolunda başında iken bitkin vaziyete getirdi. Ama böyle bir atmosfer asla bırakılamaz yada vazgeçilemezdi. Zor şartlarda uygun gördüğümüz avlağımıza ulaştık. Arkadaşlar ben yanlarına gidene kadar olta sallamaya başlamışlardı bile. Harika fotoğraflar çektim. Bütün fotoğrafları daha sonra bir galeri içerisinde yayınlayacağım. Her yer ıslak olduğu için oturacak ve dinlenecek bir yer bulamadım. Başka fotoğraflar çekmek için yanlarından ayrılarak suyun yanına inmiş olduğumuz ıslak, kaygan ve dik yamacı tekrar çıkmaya başladım. Henüz yukarıya çıkmıştım ki onlarda balık avından vazgeçerek yukarıya çıkmaya başlamışlardı bile.

Kar iyice hızlandı ve toprak örtüsü bembeyaz olunca artık arabanın yanına doğru gitmemiz gerektiğini anladık. Aynı zorlu parkuru daha da zor bir şekilde bitirerek tabi bizde bittik arabaya ulaştık. Öğlen yemeğini değişik bir yerde yani Kızılcahamam Soğuksu da yemek için yola çıktık.

İlginizi Çekebilir:  Beypazarı Karaşar Köyü ve Eğriova Yaylası Gezisi

Kızılcahamam gezimizi 2. Bölümde anlatacağım.

Kızılcahamam Soğuksu Milli Parkı hakkındaki daha önce yazmış olduğum yazıyı okumak için lütfen buraya tıklayınız.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here