Ana Sayfa Balık Avı Rehberi Balık Avı Raporları Rusya’da İlk Balık Avı Raporum

632
Paylaş

Yine Balık Avındayız

Rusya’da yani Chelyabinsk’te bulunduğum süre içerinde her zaman bana dostluğunu arkadaşlığını eksik etmeyen arkadaşım Oleg’de benim gibi doğaya ve balık avına çok meraklı. Günlerimin çoğunu onunla birlikte bir şeyler yaparak geçirdim. Oleg Moldovya vatandaşı uzun yıllar İstanbul’da yaşamış Türkçe çok iyi konuşan bana her konuda yardımcı olan iyi insan.

Oleg bir gün hadi hazırlan balığa gidiyoruz dedi. Chelyabinsk şehri yüzlerce göl ile dolu olan bir şehir. Her gölde başka başka balık avları yapılabilmekte. Bazı göller ise radyasyon oranı yüksek olduğu için canlı yaşamasına elverişli değil maalesef. Sokakta caddede yürürken sürekli elinde oltası ile yürüyen insanlar ile karşılaşabiliyorsunuz. Her evde kesinlikle en az bir adet takımı bulunduğunu Oleg’den duydum.

Ayrıca şehir dışına doğru olan göllerde çok güzel turna avlakları olduğunu söylemişti. Ben de böyle bir yere gittiğimizi düşünmüştüm. Değişik köy ve kasabalardan geçtikten sonra yol üzerinde araç topluluğu gözüme çarptı. Hiç aklıma gelmemişti ama o araç topluluğu arasında yer bulabildik. Oleg burada çok güzel levrek var hadi malzemeleri hazırlayalım dedi. avlağımız ilginç bir yerdi ama buna benzer bir avlak ’da Bala yolu üzerinde küçük bir dere ağzında var.

İlginizi Çekebilir:  Usami Combo Pop ile Turna Balığı Avı

Çok ilginç hava vardı Chelyabinsk’te. Sabah güneşli ve açık, öğlen hep aynı saatte kapanan ve sürekli yağmur yağan bir hava. Mayıs ayı olduğu için sürekli böyle alışkın insanlar. Her yer çamur deryası vaziyette adım atacak yer yok. Diğer insanların hepsi tedbirli tabi çizmesi olmayan kimse yok. Çok içerilere girmeden kenar kısımlara ancak yanaşabiliyoruz.

Oltalarımızı sallıyoruz sazlıklardan arta kalan her boşluğa ama tık yok. Diğer balıkçılar çantalarını dolduruyor sürekli bir hareketlilik var hepsinde. Arada çaktırmadan yanlarına yanaşıyorum tüyoları toplamak için ama bizden farklı yaptıkları hiç bir şey yok. Yanına yanaştıklarım yarım alkollü ağızları ile bir şeyler söylemek istiyorlar bana ama çok hızlı konuştukları için kelime seçemiyorum içlerinden. Benim tipimi nedense Ruslara benzetiyorlar sürekli. O yüzden hiç yabancılık çekmiyorum aralarında.

Akşam geç vakitlere kadar sabırla olta attık ama bir kere bile vuruş alamadık. Buda benim şansızlığım olsa gerek. Yorulduk, ıslandık ve acıktık evin yolunu tuttuk sonunda. Eve girince eşim direk alkol kontrolü yaptı bende. Çünkü balığa gidip eli boş dönen her erkek kesinlikle alkollü olarak eve dönüyormuş, bunu da o zaman öğrendim. Biz çok becerikli iki kafadar ikisini de beceremeden eve döndük. Oleg ertesi gün boş olduğunu tekrar şansımızı denememiz gerektiğini söyledi. İnadı tuttu tabi bana Rusya da Balık Avı keyfi yaşatacağını ısrar söyledi ama benim hiç umudum yoktu.

İlginizi Çekebilir:  Kömüşini Göleti Sazan Balığı Avı

Ertesi gün Oleg telefonda hadi hazırlan geliyorum deyince ben biraz isteksiz olduğumu ima ettim. Fakat zorla yine aynı balık avı avlağına gittik. Yine aynı kalabalık yine yağmur yine çamur yine eve elimiz boş döndük tabi. İnşallah bir daha ki Chelyabinsk e gidişimde turna avına gideceğim. Genelde ilkbahar da yada yaz aylarında gittiğim için asıl yapmak istediğim balık avı olan buzda turna avını bir türlü gerçekleştiremiyorum.