Ana sayfa Ankara Şahinler Tabiat Parkı – Kızılcahamam

Şahinler Tabiat Parkı – Kızılcahamam

185
PAYLAŞ

Aslında ailece niyetimiz güzel bir hafta sonu gününde doğa ile iç içe bir yerlere gitmek, piknik yapmak ve biraz balık avlamaktı. İlk belirlediğim bölge Kızılcahamam tarafında daha önce hiç gitmediğim Çamkoru Tabiat parkı oldu.

Eski Ankara İstanbul karayolu üzerinden bol yeşiller içinde 100 km sonra parkın girişine vardık. İlk sürpriz orada yaşadık kapılar kapalı idi. Moralim bozuldu fakat biraz ileriden göl kenarına inen toprak yolu görünce alçak taban arabam ile buraya daldım hemen.

Belediyenin kibar! güvenlik görevlilerinden biri bizim orayı hemen terk etmemiz gerektiğini işaretle ve sesle anlatmaya çalışıyordu. İşi fazla zorlamadan arabaya bindik ve tekrar asfalt yola çıkabilmek için geri döndük. Bir önceki kamp gezimizde gitmiş olduğumuz yere komşu olan Şahinler Tabiat Parkı geldi aklıma. Hem yakın hem de yanından geçerken gördüğümüzde güzel bir yer olduğuna kanaat getirdiğimiz bir yerdi.

Aralarında 11 km mesafe vardı ve hemen ana yol kenarında tabeladan içeriye yaklaşık 200 m ilerleyince göl kenarına çıkabiliyorsunuz. Nizamiyede görevli yok ama içeride gelen arabalara yol gösteren ve araç başına makbuzla para toplayan bir var. Eğer yapmak istiyorsanız 15 TL yada sadece piknik yapacaksanız 10 TL araç başına para alıyorlar. Tuvaletleri ve küçük bir işletme binasının yakın yerlerinde isterseniz kamp çadırı kurabilirsiniz. Çadır kampı yapmak için bilmeniz gereken bütün her şey Kamp Rehberi bölümünde mevcut. Çadırlar ormanlık alanda ağaçların altına kurulabiliyor. Park içine dağıtılmış piknik masaları mevcut. Genelde kalabalık oluyormuş ve vakitli gidip uygun bir tane masa ayarlamak gerekiyor.

Hemen göl etrafını dolaşan bir araba yolu var ve yol boyunca piknik masaları bulunuyor. Hem balık avı hem de piknik için güzel ortam. Devasa ağaçların altında bunca aktivite yaşamak güzel. Ancak ateş yakmak için belirlenmiş kurallar yok. Mesela yerde ateş yakılmasının yasak olması gerekir. Dikkatsiz piknikçiler yüzünden kötü kazalar yaşanabilir. Ateş yakmak için özel yerler yapılabilir.

Balık Avı

Göl içinde orta boylarda aynalı sazan var. Sazan avlama tekniklerini biliyorsanız bir kaç tane güzel balık yakalayabilirsiniz. Biz masada yemeğimizi yerken daha balıklar kıyıya gelip orada gezdiklerini çok rahat gördük. Yemeğimizi yedikten sonra olta takımlarımızı hazırladık ve belirli mesafelerde suya yemlerimizi bıraktık.

Balık avı yapabilirsiniz

Sazan balığı yakalamak için çok çeşitli yöntemler var biz de bütün yöntemleri uyguladık hava kararıncaya kadar. Fakat şans bizden yana değildi o gün.

Çevre

Göl çevresinde ve orman içerinde yürüş parkurları var. Bu parkurlarda yürüyerek çevreyi keşfedebilirsiniz. Hemen yol kenarında başladığı için park araç sesleri çok geliyor. Belki rahatsız olabilirsiniz. Ama parkın içlerine doğru ses azalmakta ve güzünün keyfini çıkarmanıza engel değil. Tabiat parkının hemen alt tarafında bulunan Yayla Mocamp ile ilgili yazımı Ailece Çadır Kampına Nasıl Gittik? adlı yazımda okuyabilirsiniz.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here