Ana Sayfa Gezi Rehberi Rusya Sibirka Köyü, Chelyabinsk

290
Paylaş

Sibirka Köyü

Bir yere gittiğin zaman orada bir tanıdığının olması güzel bir şey. şehrinde benim de çok tanıdığım var. Onlar birbirlerini tanımasa da tek ortak noktaları ben oluyorum oraya gittiğim zaman.

Mesleği avukatlık olan arkadaşım Andrey bir sabah beni erkenden aldığı gibi başka bir arkadaşının arabası ile şehrin dışında bir ilçeye yani Satka‘ya gitmek üzere yola çıktık. Tam olarak nereye yada ne için gideceğimizi bana tam olarak söylemedikleri için tamamen supriz bir gezi olacaktı. Tek bildiğim Andrey’in Satka mahkemesinde küçük bir işi olduğuydu. Aslında bu mahkeme; arabası ile gittiğimiz diğer arkadaşın duruşmasıydı.

[toc]

Satka

Yaklaşık bir saatlik orman içindeki yolculuktan sonra ilçeye vardık. Büyük bir ilçe olan Satka ortasında büyük bir göl, bir tarafında geniş bir ormanlık diğer tarafında ise kum ocaklarının olduğu bir yer. İlçenin içinde dolambaçlı yollardan sonra karnımızı doyurmak için güzel bir kafeye gittik. Rusya’nın yöresel mantısı olan plemini ve yanında buz gibi bir biraz sipariş ettim. Otantik bir şekilde dekore edilmiş kafede yemek keyifliydi. Karnımızı doyurduktan sonra asıl işimiz olan mahkeme salonuna doğru yola koyulduk.

Hayatımda iki defa mahkeme salonuna girdim. Birincisi Ankara da bir duruşmayı seyretmek içindi. İkincisi ise dilini bile doğru dürüst konuşamadığım yaban ellerde bir duruşma oldu. Küçük köhne bir bina girişinde dedektör ile sıkı sıkı arandıktan sonra Andrey’in yardımı ile kayıt işlemlerini yaptırdım. Tarihi bir binanın uzun koridorlarından geçtikten sonra bir oda büyüklüğündeki duruşma salonuna girdik. Suçlunun koyulduğu kafes ve etrafında dizili masalar, atmosfer ürpermeme yeterli oldu. Kadın hakimin o otoriter tavırları ve aynı filimlerdeki gibi sıralı konuşmalar beni benden aldı adeta. Duruşmada fotoğraf çekmeyi bırak telefonumu elime bile alamadım fırça yememek için. Zaten fazla dayanamadım ve ilk arada kendimi dışarıya atıverdim.

İlginizi Çekebilir:  Rusya'nın En Güzel Beş Şehri

Adliyenin bahçesinde biraz oyalandıktan sonra Andrey ve arkadaşı dışarıya çıktı. Duruşma bitmişti sonunda. Arkadaşı bir yıl gibi bir cezadan bahsediyordu fazla detaylı anlayamadım. Önce büyük bir biraz markete gittik. Yaklaşık otuz tane farklı biraz çeşidi ve yanında atıştırmalık envai çeşit yiyecek. Bana ısrarla balık alalım dediler ama ben kurutulmuş balık sevmediğim için istemedim. 2,5lt lik beğendiğimiz biramızı aldık ve market alışverişimizi de yaparak yola çıktık.

Satka ilçesi aslında büyük bir açık hava müzesi. İlçenin tam orta kısmında devasa bir göl var ve etrafında çeşitli müzeler ile çevrelenmiş durumda. Büyük bir ziyaretçi potansiyeline sahip. Sonkina Laguna Tema ParkıUçak müzesi, deniz araçları müzesi, arkeoloji müzesi gibi gezilecek görülecek çok yer var. Asıl önemli özelliği ise milli park sınırları içerisinde olması.

Belgesellerde sürekli seyrettiğimiz Vahşi Rusya nın bir kısmı burada. El değmemiş doğa ve onlarca metre yükseklikteki ağaçları olan ormanlar. Vahşi hayat bu ormanların derinliklerinde karşınıza çıkıyor. Ayılar, kurtlar, geyikler, kuşlar gibi ismini dahi kolay hatırlayamadığımız onlarca hayvan türü yaşamakta. Ormanlar ve hayvanların dışında su kaynaklarının sonsuzluğu bu coğrafyaya hayat veriyor.

El değmemiş ormanların içerinde geniş bir toprak yolda ilerlerken neler ile karşılacağımız hep gizemini korumaktaydı. Orman içinde bile trafik denetlemesine bile denk gelebiliyorsunuz 🙂 Daha önce videosunu paylaştığım yolculuğumu tekrar buradan izleyebilirsiniz.

İlginizi Çekebilir:  Rusya'da Çılgın Duvar Boyamaları

Sibirka Köyü

Arkadaşımızın bizi bazı önemli yerleri gezdirmesin den sonra tekrar yola çıktık ve bir süre sonra orman içinde eski bir köye geldik. Köyün girişindeki evlerin eski ve döküntü olmasına rağmen iç kesimlerdeki ve yükseklerdeki lüks köyleri insanın ağzını açık bırakacak evler. Ev değil sanki boğazdaki yalılar gibi ihtişam ve lüks her metre karelerine işlemiş durumdaydı.

Yalıların arasında dolaşan besi hayvanları havaya ağır bir koku yaymış durumdaydı. Çocukların köy hayatından kopmadan oynayabilecekleri park alanları, yürüyüş yolları gibi bir çok yerde mevcuttu. Köy içinde bir eve uğradıktan sonra tekrar araba ile köyün dışına doğru çıktık. Orman için dar bir toprak yoldan geçtikten sonra tamamen ağaçtan yapılmış bir kaç evin ve etrafı kapatılmış büyük bir bahçenin olduğu yere geldik.

Burası Andrey’in arkadaşının arazisiydi. Bu arkadaş normalde bu televizyonda izlediğimiz meşhur ağaç evler yapan adamın Rusya versiyonu gibi bir şeydi. Arazi dağın yamacına kurulmuş evlerden ormana tepeden bakan bir konumdaydı. Burayı kendisi için yapmış fakat yakın bir yerde pansiyon olarak işleteceği küçük ağaç evler vardı. Her şey çok güzel düşünülmüştü. Her türlü konfor mevcuttu. Evlerin içinde manzaralı jakuziler bile vardı. Bahçe kısmında ise misafirler için bir müştemilat, mutfak ve yemek terası, taşlar ile döşenmiş patika yollar, Rus hamamı, tuvalet gibi küçük yapılar vardı.

Andrey ve ben önce araziyi gezdikten sonra fotoğraflar çektik. Daha sonra bu güzel günün anısına şampanya patlattık. Böyle bir yere geleceğimizi hiç hayal etmemiştim. Harika bir doğası ve manzarası vardı. Milli park sınırları içerisinde olduğumuz için avlanma yasağı vardı. Arazi sınırlarına özellikle geceleri çok fazla vahşi hayvanın geldiğini söylediler. Sadece tel örgüler ile yapılmış sınır hattı vardı. Böyle bir sınırın ayılar tarafından kolayca aşılabileceğini tahmin etmek hiç zor bir olay değildi. Ayı ve Kurt çok fazla bildiğim hayvanlardı, fakat o coğrafyanın hayvanı olan ren geyiklerini görmeyi çok istiyordum. Maalesef denk gelemedik bir türlü.

İlginizi Çekebilir:  Vizesiz Gidebileceğimiz Ülkeler

Rus Usulü Tandır

Marketten tüm tavuk almıştık. Bu tercihimizin nedeni ise özel bir metot ile pişirecek olduğumuzdandı. Özel bir toprak ile hazırlanmış, onların dilinde de tandır olan pişirme kabının içinde büyük bir ateş yaktık. Yaklaşık yarım saat boyunca bu ateş toprak kabı istenilen dereceye getirdi. Kabın içindeki ateşi çıkardık ve özel metal çengellere astığımız soslu tavuklarımızı üstten aşağıya doğru astık. Bu pişirme tekniğinin detaylı videosunu önceki yazımda izleyebilirsiniz. On dakikadan kısa sürede nar gibi kızarmış tavuklarımız servise hazır olmuş oldu.

Biralarımızın eşliğinde lavaş içinde yediğimiz tavuklar gerçekten harika olmuşlardı. En son parmaklarımı emerken yakalandım arkadaşlara 🙂 Yemekten sonra bahçede ufak gezinti ile hem yediklerimizi hazmettik hem de tatlı niyetine bol bol orman çileği yeme şansına eriştik.

Yavaş yavaş hava kararmaya başlayınca yolumuzun uzunluğundan dolayı dönme vaktinin geldiğini anladık. Gerçekten harika ve yaşanacak bir yer olan Sibirka Köyüne bir daha ki Rusya tatilimde kesinlikle gitmem gerekiyor. O zaman daha hazırlıklı ve bol gezmeli bir ziyaret gerçekleştirmiş olurum.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here