Ana Sayfa Gezi Rehberi Ankara Soğuksu Milli Parkı

Soğuksu Milli Parkı

676
Paylaş

Bu hafta gerçekleştirdiğimiz faaliyetimizi okumuşsunuzdur. Eğer okumamışsanız Kurtboğazı Barajında Neler Oldu? yazısını okuyabilirsiniz. Özet olarak anlatırsak; cumartesi günü sabah erken saatte Kurtboğazı Barajı‘nda yapmış olduğumuz kahvaltı, puslu ve karlı havada yapmış olduğumuz zorlu yürüyüş ve balık avından sonra öğlen yemeği için Kızılcahamam Soğuksu Milli Parkına gidişimiz.

Islak elbiselerimizi hızlıca değişitirip araba ile yola çıktık. Yirmi dakikalık yoldan sonra Kızılcahamam’a giriş yaptık. İlçenin girişinde devasa Türkiye haritası ve “Ne Mutlu Türk’üm Diyene” yazısı karşıladı beni. Sanırım yeni hazırlamışlar daha önce görmemiştim.

İlçe merkezine girince bir kaç eksiğimizi tedarik etmek için uygun bir yerde durduk. Yöresel bir lezzet olan Kızılcahamam Bazlaması yapan dükkanlardan birinden sıcak sıcak bazlama ve biraz içecek alarak dağa tırmanmaya başladık. Virajlı yolları çok severim. Bana her zaman doğa harikası ’i hatırlatır.

Milli parkın yüksek kısımlarında her zaman manzara ve hava daha güzel olduğu için tercihimiz de buralar oluyor. En üst kısımda yine kapalı bir oturma alanı bulduk. Kalabalık değildi çünkü hava yağışlı ve öğle saatleri kimse yoktu. Sadece yakınlarda bir grup ve bolca kedi vardı. Daha sonradan iki tane çok şirin yavru köpek ortaya çıktı.

İlginizi Çekebilir:  Nallıhan Kuş Cenneti

Eşyalarımızı hızlıca taşıyıp hemen mangal yakma telaşına düştük. Piknik alanındaki sabit mangallar ıslandığı için ve insanlar temiz bırakmadığı için önce temizlik yaptık. Nasıl mı? Ramazan abinin geliştirdiği bir yöntem ile. Olayı biraz geç farkettiğim için fotoğraflayamadım. Kirli kısma önce kar kütleleri doldurdu. Mangaldaki pis suyu içine çeken kar sünger görevi yaptı. Kolayca dışarıya attık. Güzel bir yöntem.

Bir yandan da etlerimizi hazırlamaya başladık. Öğlen menümüzde köfte, tavuk kanat, çıtır tavuk (tavuğun çok özel bir parçası) ve dana antrikot et. Yanında ise Kızılcahamam Bazlaması ve benim özel kolleksiyonum dan Rus Votkası 🙂 Yavuz Karaca’nın süprizi ise ciğer şiş…

Etlerimizi hazırladıktan sonra başımıza ilginç bir olay geldi. Başıboş duran etlere göz koyan kedilerden biri gizlice masaya yaklaşmış. Farkettirmeden masaya tırmanmış Antrikot etlerimizden birini gizlice alıp kaçarken son anda gördük. Yakalamak için peşinden koşarken diğer kedilerden biride ondan et çalmaya kalkıştı. İkisi kavga ederken bizde eti onlardan kaçırdık 🙂 O zamana kadar bize yaklaşmalarına izin verdiğimiz kedilerin bu nankörlüklerinden dolayı bir daha yanımıza gelmelerine izin vermedik.

İlginizi Çekebilir:  Silikon Yemle Balık Avı

Ateş yanar yanmaz ziyafete köfteler ile başladık. Kar ise bütün gücü ile yağmaya devam ediyor bu arada. Benim bu gezi planını yaparken hep hayalim karlı bir hava olmasıydı. Gelmeden önce aslında çok üzülüyordum. Çünkü havalar sıcaktı ve o gün kar yağacağını hiç düşünmüyordum. Neyse sıcak bazlamalar ve köfteler ile ziyafete başladık. Onlar bitince antrikotlar düştü mangalın üzerine.

Ben arada çeşitli fotoğraflar yakalamaya çalışıyordum. Ormanlar, dağlar, hayvanlar, kar ve ortam harika görüntüler verdi bana. Alternatif çok fazla. İki fotoğraf makinem ve cep telefonum ile sırayla değişik pozlar yakaladım. Biraz ıslandılar ama olsun buna bütün bunların hepsine değdi bence.

Sırasıyla bütün etlerimizi ve votkamızı bitirdik. Bu saatten sonra başka bir ağzıma süremem artık. Bu esnada kar yağışı durdu. Yavaş yavaş akşam yemeği için insanlar akın etmeye başladıklar. Kalabalık bir grup geldi. Kocaman bir araba dolusu insan ve malzemeler. İçlerinden biri tanıdık geldi. Murat Eroğlu’nun akrabalarından biri arkadaşları ile mangal yapmaya gelmişti. Biraz sohbet ettik ve o da arkadaşlarının yanına döndü. Bizde kenarda yaktığımız ateşin başında hem çayımızı içmeye başladık ve çaylarımızı yudumladık.

İlginizi Çekebilir:  Turna Dolması Nasıl Yapılır?

Çaydan sonra sisli hava dağılmaya başladı. Manzara muhteşemdi. Hemen tripotu hazırladım ve slr fotoğraf makinamı tablasına bağladım. Ayarlamaları yaptım bir çok noktaya doğru güzel fotoğraflar yakaladım. Bu fotoğrafları Instagram  hesabımdan ve başka bir yazımda yayınlayacağım.

Her şey çok güzel oldu. Bir günün sonuna yaklaştık artık eve dönüş için toparlandık ve yola çıktık…