Ana Sayfa Balık Avı Rehberi Balık Avı Raporları Turna Balığı Avı Sezonu Açılışı – 2016

Turna Balığı Avı Sezonu Açılışı – 2016

2250
Paylaş

Sezonu Açılışı

Koca bir kış beklediğim en sevdiğim av olan Turna Balığı av sezonu sonunda açıldı. Tabiki sezon açılışını kaçırmamam gerekiyordu. Her yıl olduğu gibi bu yılda aynı kadro ile açılış yapmak geleneksel hale geldi diyebiliriz. Murat Eroğlu‘nun azmi, Ramazan Pala‘nın Abiliği ve Yavuz Karaca‘nın neşesi kendi aramızda alışkanlık yapmış durumda.

Bir kaç gün önceden yaşanmaya başlayan heyecan ve hazırlıklar hafta sonunun gelmesi ile doruk noktasına çıktı bizde. Hazırlıklar denince öyle büyük hazırlık değil olay. Geçen sezonun eskiyen malzemelerini ve ekipmanlarını yenilemek gerektiğinden telaş yaşadık. Eee haklı telaş bunlar.

turna sezonu - gezginavci - 21

Turna Balığı Avı Sezon Açılışı 1. Gün

Meramıza iki koldan gitmeye karar verdik. Murat yeni aldığı teknenin bütün hazırlıklarını tamamlamıştı. Arabanın arkasına bağlamış gece yola çıkacağımız için kapıda hazır bekletiyordu. Diğer ekip ise akşamdan bütün erzak alışverişini tamamlamış sabaha karşı benden gelecek sinyali beklediler.

turna sezonu - gezginavci - 02

Sabah saat 05:00 gibi start verdik. Arkamızda bağlı teknemiz ile uzun araç misali kıvrıla kıvrıla uzun bir yolculuk geçirdik. Avlağa vardığımız da Ramazan Abinin ve Yavuz Abinin bizi beklediği yerde onlar ile buluştuk. Mutlulukları her hallerinden belli oluyordu. Nerede kamp kuracağımızı ayaküstü kararlaştırdıktan sonra hareket ettik. Uzun toprak yoldan hoplaya zıplaya kamp noktamıza ulaştık.

turna sezonu - gezginavci - 03

Kamp alanı çok kalabalık değildi. Bir iki araç dışında kimsecikler yoktu. Zaten öyle kalabalığı kaldıracak bir alan değildi. Havaların güzel olması ve hafta sonuna denk gelmesi bizim bulunduğumuz yer hariç diğer bütün uygun kamp alanlarının dolu olmasını sağlamıştı.

turna sezonu - gezginavci - 15

İlk işimiz tekneyi suya indirmek oldu. Hızlıca ekipmanlarımızı hazırladık ve hemen sabah suyuna çıktık. At-çek yaparak her noktayı taramaya başladık. Ramazan abi ve ben teknenin burnunda Yavuz abi ortada Murat ise dümende Turna Balığı na at çek yapıyorduk. Su çok sakin hiç kıpırdama yoktu. Bu durum pek iyi bir şey değildi tabiki. Çünkü balıkları kandırmak çok zor oluyordu.

turna sezonu - gezginavci - 04

Kahvaltıda yiyeceklerimizi yanımıza almıştık. Her zamanki gibi Ramazan abinin meşhur menemeni teknede yenmeliydi. Hazırlıkları yaptık ve tüp üstünde yaptığımız menemen ile bir güzel karnımızı doyurduk. Her zamanki gibi çok lezzetli olmuştu. Fakat acısı eksikti.

İlginizi Çekebilir:  Turna Balığı Avı Sezon Açılışı - 2015

turna sezonu - gezginavci - 19

Öğlen güneş tepemize çıkana kadar bütün sahteleri tek tek denedik. Ama bir kaç takipten başka bir şey olmadı. Sahtelerin peşinden gelip son anda kaçan balıklar yemlere bir kere bile kafa vurmadılar desem yeridir. Tabi havanın sakin olması bunun bir nedeni. Bütün merayı defalarca tarayarak kamp alanına döndük.

turna sezonu - gezginavci - 05

Hızlıca masamızı kurduk. Öğlen yemeğinde mangal yapacağımız için onun malzemelerini hazırladık ve mangalı yaktık. Hava çok sıcak herkesin içi yanıyor elimiz boş döndük avdan serinletici bir şeyler almak için yakındaki bir markete gittim. Alacaklarımı aldıktan sonra döndüğümde her şey hazır beni bekliyorlardı.

turna sezonu - gezginavci - 09

Ramazan abinin elleri ile yoğurduğu acılı köfteleri löp löp götürürken avlağa yeni avcılar da gelmeye devam ediyordu. Murat’ın yaptığı lezzetli salata, etler ve buz gibi içecekler ile tıka basa karnımızı doyurduk. Biraz sohbet muhabbetten sonra tekrar suya çıktık.

turna sezonu - gezginavci - 11

Turna Balığı avı büyük konsantrasyon gerektiren bir olay. Sessiz olmak ve avını bekleyen balıklara görüntü vermemek çok önemli. Hava durumuna ve suyun vaziyetine göre yem kullanmak tecrübe isteyen bir durum. Yıllardır farklı hava şartlarında ve farklı meralarda avlanan biz durumun analizini çok rahat yapabildik. Geçen yılki sezon açılışında da başımıza aynı durumlar gelmişti.

turna sezonu - gezginavci - 22

Sabah suyunda avlakta bol bol at çek yaptık, bütün avlağı karış karış dolaştık kayda değer bir vuruş bile almamıştık. Aynı şekilde akşam balığı için de bütün avlağı taramaya başladık. En kuytu köşelere, otların içine, ağaçların altına her yere bakıyorduk. Ara sıra bulutlar üzerimizde dolaşıyordu ve su üzerinde küçük rüzgarlar oluşuyordu. Bu rüzgarlar suyun kırılmasına neden oluyor ufak vuruşlar almamızı sağlıyordu.

Daha sezonun başında balıklar pek gönülsüzdü açıkçası. Limit üstü balıkların hiç kandırılmaya niyetleri yoktu. Sahtelerimizin peşinde dolaşanlar genellikle genç balıklardı. Onlarda bir süre takip ettikten sonra vazgeçiyorlardı. Tekne içinde çok yorulduk. Yanımızda bulunan demlik ile tüp üstünde enfes bir çay demledik. Uzun zamandır içmiş olduğum en lezzetli çay oldu.

turna sezonu - gezginavci - 07

Dümende ben vardım ve hem olta atmaya çalışıyordum hem arkadaşları en güzel noktalara götürmeye çalışıyordum hem de muhteşem avlağın fotoğraflarını çekmeye çalışıyordum. Neşeli ve eğlenceli avımız sırasında arkadaşlara şans getirecek sözler söylüyordum. Bir ara Murat’a şanslı sözcükler söylerken gerçekten şansı geri geldi. Oltasında balık vardı. Ramazan Abi kepçeyi hazırladı hemen. Ben ise motoru durdurdum; fotoğraf ve video kaydına başladım. Kepçe ile tekneye sonunda bir balık alıvermiştik artık.

İlginizi Çekebilir:  Turna Balığı Avı Nihayet Başlıyor

turna sezonu - gezginavci - 06

Kandırılan balık limit altı yaklaşık 35 cm lik genç delikanlı idi. Balığı livar içine koyduk ama daha sonra geri salacaktık. Biraz birlikte gezip ekibimize şans getirmesini diliyorduk. Bu balıktan sonra bir çok balıktan vuruş aldık. Ama maalesef kandırıp teknemize alamadık bir türlü. Uygun zaman gelince ekibimizin en büyüğü olan Ramazan Abi tarafından bol şans dilekleri ile yuvasına geri iade ettik balığımızı.

Bundan sonra daha eğlenceli hatıralar yaşadık. Yavuz Abinin hayalindeki balıkları yakaladık. Şaka şaka hayalindeki odunlar, ağaçlar desek daha doğru olur bence. Kendisi de bizde çok heyecanlandık. Video kaydı bile yaptık. Bizim için biraz moral oldu aslında.

İlerleyen saatlerde başka balıkta alamadık. Hava yavaş yavaş bulutlanmaya başladı. Durumun iyiye gitmediğini anlayınca kamp alanına geri dönüşe geçtik. Yolu yarıladığımız sırada hava patladı. Elektrikli motor ile koca tekne çok zor ilerliyordu. Zar zor kıyıya varabildik. Diğer arkadaşlar avı bitirince Murat ile ben tekrar plan yaptık ve geceyi başka bir merada geçirmeye karar verdik.

turna sezonu-gezginavci - 17

Turna Balığı Avı Sezon Açılışı 2. Gün

Birinci günün sonunda kendimizi başka bir merada bulduk. Zifiri karanlıkta dar ve bozuk yollardan arabamızın arkasında ki ekstra dört metrelik bir tekne ile yol almak uzun ve yorucu oldu. Meraya ulaşınca kamp alanımıza yerleştik. Murat ile aynı çadırda kalacaktık. Rağbet gören kalabalık bir bölge olduğundan gürültü çok fazlaydı. İlginç başka bir durum ise su seviyesinin yaklaşık iki metre daha düşmesiydi. Düşen su seviyesi çevrede inanılmaz görüntülere sebep olmuştu.

turna sezonu - gezginavci - 16

Sabah tanıdık bir ses ile uyandık. Bizi uyandıran tanıdık ses Selçuk Acar‘ın sesi idi. Selçuk Abi sabah erken saatte bize katılmak için gelmişti. Çadırımızdan çıktığımız zaman güzel bir uyku uyuduğumuzu ve terlediğimizi fark ettik. Bir kaç dakikalık hazırlıktan sonra teknemizi suya indirmek için yaklaşık 30 metre ileriye giden kıyıya yanaştık. Önceden su altında olan kıyı şeridi şimdi balçıklı yer yer taşlıklı bir yer olmuştu.

İlginizi Çekebilir:  Yayla Mocamp - Kızılcahamam

Suya açılınca sarp kayalıkların olduğu daha derin ve daha önce bol bol TROFE BALIK avladığımız avlaklara doğru yavaş yavaş ilerledik. Daha önce suyun içinde olan otluk alanlar şimdi suyun üstünde şapka gibi duruyordu. Suyun bu kadar oynaması iyi bir durum değil tabiki çünkü balığın yeri sürekli değişince eski avlandığın noktalar da değişmekte.

turna sezonu - gezginavci - 08

Yanımızdaki nevale ile basitçe ekmek arası bir şeyler hazırlayıp karnımızı doyurduk. Neşeli sohbet ile koylar arasında geziyorduk. Hava çok güzeldi fakat dar sarp kayalıklı alanlarda rüzgar da çok fazla idi. Saatlerce tarama yapmamıza rağmen hiç turna balığı görmedik 🙂 Yorgunlukta bayağı bir hırpaladı açıkçası bizi. Artık olta atmayı bıraktık tekne içinde uyuma moduna geçtik.

turna sezonu - gezginavci - 18

Bu avlaktan da elimiz boş döneceğimizi anladığımız için kamp alanına dönüp toparlanmaya karar verdik. Kamp alanında teknemizi bir güzel temizledikten sonra orada bulunan uygun bir yerde emanetçiye teslim ettik ve yola çıktık. Yol üzerinde ayak üstü at çek yapabileceğimiz bir çok avlak mevcut. Bu kez şansımızı orada denemeye karar verdik. Açıkçası benim pek olta atmaya niyetim yoktu. Biraz fotoğraf çekmek iyi olacaktı.

turna sezonu - gezginavci - 12

Murat ve Selçuk Abi durduğumuz avlak boyunca kıyadan at çek yapmaya başladılar. Bayağı uzaklara doğru gittiler. Benim uzaktan gördüğüm kadarıyla Murat iki adet turna balığı aldı ve geri saldı. Dikkatimizi çeken ise bu alanda da su seviyesinin düştüğü. Bu yıl böyle mi olacak sürekli acaba. Kuraklıktan mı kaynaklanıyor yoksa bilinçsiz politikalardan mı kaynaklanıyor merak edilen bir konu.

turna sezonu - gezginavci - 14

Dönüş yolumuzu şehir içinden yapmaya karar verdik. Selçuk Abinin aniden et yemek istemesi bizi yöneltti bu yola. Kendimize sağlam bir ziyafet çekerek yorgunluğumuzu biraz olsun atmak iyi olacaktı. Yol üzerinde meşhur bir mekanda ızgara olmasa da sağlam bir kavurma yedik. Üstüne yediğimiz tatlılar ise işin cilası oldu 😉 Turna Balığı avımız da şimdilik böyle bitmiş oldu…

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here