Ana sayfa Balık Avı Rehberi Yamula Barajı Alabalık Avı

406
PAYLAŞ

Yamula Barajı

Yine dostlar ile bir Kayseri avı planladık yakın zamanda. Önce Yamula Barajında alabalık avlayacaktık ve sonrasında Adana tarafına doğru bir rotamız olacaktı. 1 Mayıs işçi bayramının tatil olması bizim için büyük avantajdı ve koskoca üç günümüz vardı.

Hazırlıklar sonunda cuma gecesi yola çıktık. Tek araba, arkasında tekne, dört arkadaş ve dört bir yanımıza sıkıştırdığımız malzemelerimiz. İlk bakışta zor yolculuk olacak gibi görünse de çok rahat bir yolculuk sonunda sabaha karşı büyük meramıza ulaştık.

Yamula barajı çok büyük alan kapladığı için nokta atışı yapmak için önceden bölgeyi bilen arkadaşlardan fikir alıp gitmiştik. Suyun aşırı çekilmiş olması tekneyi suya indirmede sıkıntı yaratacağı için uygun noktaları kendimiz bulmaya çalıştık. En sonunda uygun yer bulduk ve aracımızı orada bırakıp daha sakin olacağını düşündüğümüz gölün karşı kıyısına teknemiz ve eşyalarımız ile birlikte geçmeye karar verdik. Kampımızı karşı kıyıda kuracaktık.

Birinci Gün

Ağır yükümüz ile karşı kıyıya geçmemiz çok zaman aldı. Harita ile uzaktan belirlediğimiz noktaya ulaştık ve eşyaları tekneden indirmesi kamp alanının tesviye edilmesi ve yerleşmesi bir kaç saatimizi aldı. Yemek ve biraz dinlenme sonunda akşam balığına ancak çıkabildik. Akşam balığında bir iki tane alabalık kandırabildik sadece. Bu bizi çok tatmin etmedi tabi. Kıyıdan attığımız dip oltaları, tekneden yaptığımız at-çek ler hatta yine kıyıdan değişik noktalardan yapılan sürekli at-çek bizi başarıya ulaştıramadı. Alabalık için getirdiğimiz meşhur yemler bile yeterli olmadı.

Akşam karanlığında kamp alanımızda hazırladığımız akşam yemeği ve peşinden başlayan sohbet bizim gece yarısını görmemizi sağladı. Güzel bir ilk kamp akşamı geçirdik ve sabah balığına yetişebilmemiz için herkes çadırlarına girdi. Hava çok güzeldi. Gece soğuk olmadan rahat rahat uyuyabilecektik. Bazı kamplarımız gece çok soğuk olduğunda sıkıntılar yaşadığımız oluyordu. Çadır kampında Rahat Uyku için daha önce yazdığım yazıyı okuyabilirsiniz.

İkinci Gün

Sabah uyandığımda herkes benden daha önce kalkmış hazırlanmıştı bile. Murat Eroğlu ve Selçuk Acar tekne ile bulunduğumuz koyu tarıyorlardı. Ramazan Pala ise sabah kahvaltısı için bir şeyler hazırlıyordu her zamanki gibi. Bizim kamplarımızda Ramazan abinin hazırladığı eşsiz kahvaltılar ve yemekler bizi fazlasıyla motive etmeye yetiyordur.

Kahvaltımızı yaptık ve üç kişi tekne ile açılmaya karar verdik. Ramazan abi kamp alanında kalacaktı ve attığımız dip oltalarını kontrol edecekti. Biz ise koyları gezecek, karşı kıyıya geçip şehre gidip eksik malzemelerimizi tamamlayacaktık. Hava sabahın o saatinde bile çok sıcaktı. Teknede yük olmadığı için rahat ve hızlı hareket edebiliyorduk. Karşı kıyıya geçip beni bıraktılar ve ben araba ile gidip eksikleri tamamladım. Teknenin yanında döndüğümde sıcaktan mayışan arkadaşlar teknenin içinde uyuyakalmıştı bile.

Tekrar karşı kıyaya hatta daha uzak koylara doğru almaya başladık. İlk girdiğimiz avlakta ciddi vuruşlar ve takipler almaya başladık. Ve sonunda balıklar oltaya takılmaya başladılar. Teknenin livarı kısa süre içinde onlarca alabalık vardı artık. Bütün koyları en uç noktalara kadar taramaya devam ettik. Çantamızda olan bütün sahteleri tek tek deniyor en başarılı olanını tespit etmeye çalışıyorduk. Bir kaç model üstünde bütün avımız boyunca yoğunlaşmaya devam ettik. Kamp alanına dönene kadar yine bir çok balık noktası tespit ettik.

Balık açılışını Selcuk Acar yaptı

Gün boyunca çok ilginç görüntüler ve anlar yaşadık birlikte. Ağaçlık olan bir koy içerinde tam uçamayan yeşil başlı bir ördek dikkatimizi çekti. Belli yaşı küçük tam uçamıyordu. Tam kameramı çıkardım ördeği çekmeye başlayacaktım ki ördek bir anda suyun içine gömüldü. Biz ilk başta balık avlamak için daldığını düşündük ama dakikalar boyu yüzeye çıkmayınca aklımıza kötü düşünceler gelmeye başladı. Bir ördek suya dalmazdı ve balık avlamazdı. Kendi bu şekilde suya dalmadıysa koca kuşu aşağıya çeken neydi?

Aklımız ördekte kaldı ve uzun bir süre o bölgede dolaştık durduk. Bir daha göremeyince de yolumuza devam ettik. İlginç bir anı ve tecrübe oldu bizim için. Kamp alanımıza yaklaştığımızda livar dolmuştu artık. Herkese yetecek kadar balık ile eve dönebilecektik. Tabi balıkları yakalarken bir çok balığı da geri suya iade etmeyi ihmal etmedik.

Kamp alanı uzaktan böyle görünüyordu

Kamp alanına döndüğümüz de yakaladığımız balıkları hapis denilen su içindeki kafese bıraktık. Bu kafesin içinde balıklar ölmeden yaşayacaklar ve ölüp bozulma ihtimalleri olmayacaktı. Akşam çöktüğünde etrafa dağılan takımları ve malzemeleri bir araya toparladık ve akşam yemeği için hazırlıklara başladık. Her zamanki gibi menü de harika yemekler vardı. Yemek yerken zamanın nasıl geçtiğini anlamadan saati bayağı ilerlettik. Sabah erken kalkacağımız için çadırlarımıza girdik ve uyduk.

Üçüncü Gün

Ben yine her zamanki gibi en son uyanan oldum. Normalde erken kalkarım ama ortamdan mıdır bilmem keyif içinde uyuyorum çadır kamplarında. Bu sefer Selçuk Acar ve Ramazan Pala tekne ile açılmış bulunduğumuz avlağı tarıyorlardı. Murat Eroğlu ise çay demleme işine girişmişti. Bir saatten fazla at-çek yapmalarına rağmen oltalarına balık vurmadı hiç. Zaten önceki iki gün boyunca yakaladığımız alabalık lar bize yeter ve artardı.

Hal böyle olunca yavaş yavaş toparlanıp yola koyulma zamanının geldiğini düşündük. Eşyamızın çok oluşu ve kamp alanının dağınıklığı bize bayağı bir zaman kaybettirecekti zaten. Üstelik eşyaları tekneye yükleyip karşı kıyıya geçmemiz gerekiyordu.

Kahvaltıdan sonra toplanmaya bir taraftan da eşyaları tekneye düzenli bir şekilde yüklemeye başladık. Bu yüklediğimiz şekilde Ankara’ya kadar gidecektik çünkü. Yaklaşık iki saat süren toparlanmadan sonra karşı kıyıya geçtik ve tam on iki de araba ile yola çıkmış olduk.

Yamula hatırası

Güzel bir hafta sonu geçirdik. Eğlendik ve uzun zamandır özlemini çektiğimiz ve çadır kampının keyfini çıkardık. Adana’ya gidemedik ama sıcak ve güzel havanın etkisi ile bronzlaşıp evimize döndük. Kızıma söz verdiğim gibi ona güzelim alabalıkları da götürmüş oldum.

Geçen yıl yine aynı avlakta yapmış olduğumuz Sudak Balığı Avı yazımı okumayı unutmayın.

Bonus Video

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here