Ana sayfa Gezi Rehberi Ankara Gezilecek Yerler Karantina Zamanı AY KAYASI Yaylasına Gittik

Karantina Zamanı AY KAYASI Yaylasına Gittik

183
Ay Kayası Yaylası

Merhaba arkadaşlar; yeni yıla girmemiz ile yani 2020 yılına başlamamız ile ülkemiz ve dünya üzerinde türlü felaketler ortaya çıktı. Bu felaketlerlerden bütün insanlar olarak büyük zarar gördük ve görmeye devam ediyoruz.

En son ortaya çıkan ve Dünya Sağlık Örgütü tarafından da pandemi ilan edilen her geçen gün daha da zarar veren Yeni Corona Virüsü (Covid19) hepimizi etkiledi.

Ülke yönetimleri bu salgın karşısında bir takım önlemler alarak biz insanları bu küresel salgından daha az zarar ile kurtulmamızı sağlamakta.

Türkiye Cumhuriyeti olarak çeşitli önlemler alındı. Bunlar; şehirler arası seyahat yasakları, 65 yaş üstü ve kronik hastalığı bulunan vatandaşların evden çıkmaması, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı olan eğitim kurumlarının belirli süreliğine kapatılması ve günlük yaşantımızda karşımıza çıkan bazı önlemler olarak sıralanabilir.

Ben ve ailem ise bireysel olarak bu önlemlere uymaya çalışıyoruz ve kendimizi çevremizden izole etmeye dikkat ediyoruz. Tabi benim çalıştığım firmanın zamanında almış olduğu önlemlerden biri olan uzaktan çalışma sistemi bu konuda çok yardımcı oldu. Yaklaşık üç haftadır evde uzaktan çalışmaktayım ve duruma göre bu süre daha da uzayabilir.

Ay Kayası Yaylası

Biliyorsunuz ben ve ailem doğa ile iç içe olmayı çok seviyoruz. Her fırsatta kendimizi doğa ananın kollarına bırakıyoruz. Bazen yürüyüş yapmak, bazen orman mantarı toplamak, bazen piknik yapmak ve bazende diğer bir tutkumuz olan Balık Avı yapmak için şehirden uzak kalmaya çalışıyoruz.

Yaz tatillerimizi ise yine şehir ve yapılaşmalardan uzakta Çadır Kampı yaparak huzur içinde yapmaya çalışıyoruz.

Ay Kayası Mesire Alanı

65 yaş üstü yaşlıların ve kronik hastalığı olan vatandaşların dışarıya çıkmama yasağının başladığı gün bizde insanlardan ve şehir ortamından uzak bir yerlere gitmek için plan yaptık.

İlginizi Çekebilir:  FujiFilm Aynasız Fotoğraf Makineler İle Ankara Sokakları

Bu sefer daha önce hiç gitmediğimiz ve insanların çokça övmüş olduğu Çubuk ilçesinde Karagöl Milli Parkı sınırlarında bulunan Ay Kayası Mesire Alanına gidelim diye düşündük.

Ay Kayası Mesire Alanı

Amacımız yürüyüş yapmak, temiz hava almak ve insanlar ile fazla iletişim kurmadan bir gün geçirmekti. Evde hazırlamış olduğumuz basit yiyeceklerimizi alarak orası için fazla teşkilatlanmadan pazar öğleye doğru yola çıktık.

Ay Kayası Nerede ve Nasıl Gidilir?

Evimizden itibaren yaklaşık bir buçuk saatlik yolumuz olacaktı. Ankara şehir merkezine yaklaşık 80km mesafede bulunan Ay Kayası Mesire alanının yolları belli bir yere kadar asfalt daha sonra toprak yol olarak devam etmekte.

Ay Kayası Mesire Alanı

Çubuk Karagöl Milli Parkına giden yol üzerinden Kışlacık köyünden ayrılarak Kızılören köyüne kadar asfalt üzerinde gidiyorsunuz. Bu köy içinden ayrılan toprak yol size 6-7 km boyunca eslik ediyor.

Toprak yollar çok fena değil. Bazı noktalarda dikkatli geçtiğiniz sürece aracınıza ve sizin konforunuza zarar gelmeyecektir. Yol boyunca eşşiz manzara da size eşlik edecek.

Orman içine girdikten sonra vadi boyunca hemen yol kenarında gürül gürül akan dere muhteşem. Size tavsiyem bu yol boyunca camlarınızı açın ve orman içindeki şırıl şırıl akan derenin sesini dinleyerek yolculuğunuzu sürdürün.

Ay Kayası Mesire Alanı

Bizim gittiğimiz tarih mart ayı olduğu için zirveye tırmandıkça karşımıza karlı alanlar çıkmaya başladı. Bazen kar içinde sürüş yaptık bazende ıslak çamurlu yollardan geçtik.

Kara Saplandık

Son varış noktamıza yaklaşırken bir virajda karşımıza yoğun bir kar ile karşılaştık. İlk denemede geçemedik ve ikinci kez denediğimizde kar aracımızı yol kenarına attı. Aracın altı kar ile dolduğu için askıda kaldık.

Ay Kayası Mesire Alanı

Uzun süre uğraştık ve tek başımıza kurtulamadık. Elimizdeki malzemeler ile aracın altındaki karları boşaltmaya çalıştık.

İlginizi Çekebilir:  Ahlatlıbel Atatürk Parkı ve Spor Tesisleri

Biz orada uzun süre kurtulmak için çaba sarfederken bizi oradan rahatlıkla kurtarabilecek bir arazi aracı yanımızdan öylece geçti gitti ve durumumuzu sormak için bile hiç yavaşlamadan yoluna devam etti.

Tam sinirlerimiz iyice bozulmaya başladığı sırada yine bizim gibi oraya gezmeye gelen iki ailenin yardımı ile aracımızı kurtardık. Günümüzün büyük bir kısmı bu operasyonda geçti ve çok yorulduk.

Ay Kayası Mesire Alanı

Dere kenarında güzel bir yerde biraz zaman geçirdik. Yiyeceklerimiz ile karnımızı doyurduk biraz fotoğraf çektik biraz sohbet ve geri dönüş için yola çıktık.

Değişik bir gün geçirmiş olduk. Ama anladığımız tek şey Ay Kayasına ilk fırsatta tekrar gideceğimizdi. Karantina ve salgın bittiği zaman ilk gideceğimiz ve doya doya gezip vakit geçireceğim yer burası olacak.

Kalın sağlıcakla…

YORUM YOK

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here