Uzun zamandır gitmediğim bir avlağa Köprüköy Turna Avı için giderek bu sefer ailem ile birlikte şansımızı denemek için fırsat bulduk.

Uzun bayram tatilini en iyi şekilde değerlendirmek gerektiğini eğer bu fırsatı kaçırırsak üzüleceğimi biliyordum.

Aile ile birlikte olunca ve küçük bir çocuk ile balığa gidince şartları ve avlağı ona göre seçmek gerekir.

Eskiden yapmış olduğum avlarda meranın fiziki şartları o kadar önemli olmuyordu. Rahat balık yakalayabileceğimiz her yer bizim için bir mera bir kamp macerası oluyordu.

Şimdi ise çocuğumun rahat hareket edebileceği, tehlikeli durumların minimum olabileceği avlaklar seçmeye önem gösteriyorum.

İlginizi Çekebilir:  Köprüköy Turna Avı - 2015 Sezon Açılışı
İlginizi Çekebilir:  Çanıllı Barajı Turna Avı - 2019 Sezon Açılışı

Kırıkkale’de Turna Avı

Bu defa ki balık avı maceramız da yine böyle bir durum ortaya çıkardı. Düz ayak olsun, arabaya ve suya erişim zor olmasın mantığı ile önce Karaahmetli Tabiat Parkı içindeki bölgeye gitmeye karar verdik.

Sabah erken saatte yola çıkarak yaklaşık 1,5 saatli bir yoldan sonra ilk avlak yerimize ulaştık.

İlginizi Çekebilir:  Köprüköy Turna Avı - 2016 Sezon Açılışı

Başka Bir Meraya Gidiyoruz

Ulaştık ama meraya uzun zamandır gitmediğim için biraz acemilik yaşadım. Park içinde suya erişim olmadığı için kasabanın plaj kısmında başka bir yer bulmaya çalıştık ama verimsiz olacağı için rotayı Köprüköy tarafına çevirdik.

Daha önce avlanmış olduğumuz söğütlük bölgede tekrar avlanabileceğimizi düşünerek kendimize güzel bir yer seçtik ve yerleştik.

İlginizi Çekebilir:  En İyi Turna Balığı Avlakları

Avlak Yeri Seçimi

Çevrede balık avı için gelenlerden çok piknikçiler vardı. Suya çok yakın oturdukları için gezerek at-çek yapmak biraz zor oldu.

Davul-zurna ile eğlenceye gelenler, gürültü yapanlar, çevreyi pisletenler derken avlak yerinde olumsuzluklar ortaya çıktı. Avımızı çok fazla etkiledi. Kısıtlı alanda yapmaya çalıştığımız av başarısız oldu. Bunca saat içinde sadece ben oltama ufak bir vuruş aldım başka da bir aksiyon yaşayamadık maalesef.

İlginizi Çekebilir:  Canlı Yem İle Turna Avı

Başarısız Bir Av Oldu

Hemen yanımıza sonradan gelen genç avcı çift ile hoş sohbet muhabbet ile bir kaç saat geçirdik. Daha sonra akşam avı için hazırlıklar yaptıktan sonra at-çek balık avına kaldığımız yerden devam ettik.

Bir kaç saat daha çeşitli yemler ile deneme yapsak da istediğimiz gibi bir heyecan yaşayamadan avımızı sonlandırdık. Eve dönüş için hazırlıklara başlayarak Ankara’ya evimize döndük.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here